THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 January 2016

Tahun Baru 2016 : Fayel Ke Orientasi Tadika

Salam tahun baru 2016 semua...hi blog yang terabai...hehehe..Ya ampun blog sangat terpinggir sekarang...aku memang tak sempat nak menulis apa benda...time management aku sejak 2016 ni dah lain...nk set balik masa selesa untuk diri sendiri ada lah masa tido...tido la baru aku berehat....keje opis bertambah task tahun 2016...aku dah rasa tangan macam sotong...boring pun ada..muahahaha...tapi nak buat camana...tanggungjawab pekerja...task baru aku adalah solving problem customer or bm nya menangani masalah pelanggan...ye sesapa ada masalah unifi/streamyx apa saja berkaitan internet TM boleh inform aku ye...nk pasang internet pun boleh je dengan aku...mmg multi task ...ini dah jadi sebahagian KPI aku..so tanggungjawab aku untuk customer ...we serve u the best...fuhyooooooooooooooo...

Ok berbalik pada tajuk la...tahun 2016 ni excited nak citer...Fayel dah masuk sekolah...dunia baru anakanda gua...4 tahun dah masuk tadika....enjoy la kamu tadika ye....ada orang kata 4 tahun awal sangat...haah memang awal pun ...aku tak kisah pun dia main main saja ....aku nak dia berkawan, ada dispilin,...pandai membaca mengira itu satu bonus di umur 4 tahun...bonus ye bonus...dia pun sorang je lagi..tak de adik...biar la dia berkawan kawan mix around...bab disiplin tu dia tau rules yang kena patuh ...contoh bangun pagi kena sekolah...kasut buka kena susun...makan pun tertib ada doa ....ngan kita ni parent dia...bukan la tak ajar disiplin..ko tau aje la budak..ngan mak pak dorang bukan nk ikut cakap sangat...buat diri tu manja...

Aku pernah share pasal pemilihan tadika kan...ye aku confirm pilih Tadika Auza yang dekatnya belakang rumah aku je...biarpun tadika nya tak la sefamous tadika lain...biasa biasa aje...tapi akut ak kisah pun..belakang rumah hati senang hhehe..lagi pun suka surrounding dia tadika dalam taman ada halaman luas untuk bermain...aku tak minat rumah kedai...ye dan aku tau kebanyakan tadika yang bagus letak nya rumah kedai...masing masing pilihan ye...jangan kecam aku tauuuuuu...huhu..memula datang orientasi pun dah sangat berkenan suasana situ...ada mini padang untuk main bola...ada mini playground...kelas pun cantik macam rumah...dalam ada big screen boleh menonton movie...terus setuju je nak bayar register..dan selamat la Fayel officially pelajar sini....so kita story hari orientasi dulu la eh...next entry detik pertama persekolahan...memori utnuk blog ini...





Persediaan ke sekolah...aku plan memang tak nak beli beg..pakai la beg apa ada kat rumah sekali dia nampak beg ben 10 tak lepas dah..tapi sesenyap aku letak balik dia tak perasan hehehe..

Persediaan untuk kasut beli sepasang saja...kasut ni murah brand aloha ..beli tesco RM8.90..kasut material getah best kasut ni senang basuh...sekali tonyoh span sabun hilang hitam....tak yah kapur bagai

Persediaan alatan tulis dan sticker nama...kot la barang ada tertukar ke hilang...Ben10 ingat la Fayel

Untuk makluman rujukan kot ada yang nak gi tadika sini...ini yuran untuk tahun 2016..maybe tahun depan tambah lagi...utk 4 tahun aku amik separuh hari je....plan kalau kekal sini 5 tahun baru full day ada kelas kafa...so far yuran reasonable price setakat yang aku jumpa..

Fiting untuk baju jugak....untuk 4 tahun tshirt dan seluar panjang saja....tema ikut tadika...pink & purple

Gambar passport 4 tahun...rasa kejap nya la 4 tahun tu dah sekolah

Dah ada rekod pelaja Tadika Auza...

Hari orientasi..ada sikit talk untuk parent..semua datang ni support...tokmak & tokmid pun join

Masa briefing parents..anak anak kena masuk tadika dulu...ok Fayel belajar buka kasut dan susun



Memula masuk ada drama sikit..Fayel tak nak berenggang...dia minta kitaorng masuk sekali...aku dah lari jauh dah...bang megat je pujuk pujuk

Teacher dah pujuk ambil hati ...dah masuk dalam pun dia drama lagi...kejar bang megat sampai depan pintu

Ini skodeng selepas briefing settle...nampak tak dah selesa...siap main main ngan kawan tak sedar mak dia memandang dari jauh

hah ni dia dah nampak kitaorang masuk...


Fayel tak pasan ke mama datang jenguk ni..buat dek je..tadi kemain ko drama

Jenguk kelas 4 tahun kat tingkat atas rumah...bilik khas ditempatkan untuk 12 orang student...Fayel komplen apasal banyak princess ...hehehe belajar anak bukan tengok princess


Ok selesai sudah orientasi...jom kita pulang..kembali ke sekolah official nanti...next citer kay..

































2 comments:

Rizziela said...

sekejap aja masa berlalu kan..tiba2 anak2 dah sekolah dah

Anis Azalea said...

Ok kami nak pasang unifi. So cepat bgtahu prosedurnya. Kami ada streamyx la ni tak power semua kaki streaming tak ingat.

Google