THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 November 2015

Ulangtahun Perkahwinan ke 5 Tahun...

26 November 2015 tahun ini adalah genap ulangtahun perkahwinan aku yang ke 5 tahun.. pejam celik kejap masa berlalu...berjaya aku harungi fasa pertama 5 tahun ni....haipp jangan nak lega sangat panjang lagi perjalanan rumahtangga yang kita tak pasti lagi apa akan jadi...kita hanya mampu merancang Allah yang dah tentukan semua....namun kita ada usah dengan berdoa semoga dipanjangkan hubungan suami isteri.... kehidupan kita lalui tak sama berbeza...tapi ingat objektif utama kita dalam kawen adalah sama...nak bahagia di samping pasangan masing masing..

Citer bab perangai aku dan bang megat ade je perangai sesama tak suka....gitu la suami isteri ...dari perangai tak suka ini la peranan kita saling tegur menegur, bantu membantu ...dan dari perbalahan  itu la sebuah perubahan bermula...jangan malu untuk berubah...demi kebahagiaan..pewittt...apa yang perlu perbaiki kita perbaiki la...pahit nak ngaku perangai buruk sendiri....sebenarnya 5 tahunbersama..banyak yang best dan tak best....lagi bagus rasa tak best sebenarnya...dari sini aku belajar realiti hidup suami isteri...tampar pipi sikit ini bukan drama cinta dan novel yang aku berangan tu...

Semakin aku rasa tak best tu la aku rasa makin sayang dan sayang dengan bang megat...dari tak best tu la aku belajar mengubah dari aku yang buruk buruk itu dulu untuk menjadi lebih baik...dari tak best tu jugak aku jadi sabar dan kuat ...memang orang kata cliche sabar tu ....tapi itu la kunci rumahtangga....the key is sabar sabar....sabar sampai bila...selagi ko tahan...tak tahan...lepaskan aje...benda ni main peranan bukan satu pihak tapi dua pihak....so give ^ take..tolak ansur la dalam apa jua situasi.....berlapang dada, redha , pasrah, tawakal..semua la yang berbaur positif...buat aku sedar bukan senang nak membina rumahtangga...berhempas pulas keluar duit ribu....saving habis..lepas kawen termenung kah kah...

Apa yang aku nampak bila aku let go n move on ...aku lebih banyak diam dan sabar yang kadang tu sebenarnya hati kecil aku merungut jugak....aku tak kuasa dah nak menjawab...cara ini lebih berkesan ...laki aku ok pulak ..boleh pulak cakap elok elok...rasa makin amik berat....apa yang dia tak suka aku cuba tak buat......i follow ....yer ar logik la suami mana suka bini melawan.....ikut je la apa yang bang megat nak....lebih berdiplomasi...lain la dulu kalau tak puas hati je gaduh sampai tak nak bertegur...masam muka serumah...oh no tak best ok..serius tak best...tak patut...sian anak aku oii kejap geng mama kejap geng papa...

Panjang cerita hari ni...semoga jadi iktibar untuk diri sendiri...aku tak suruh orang ikut iktibar cerita aku...masing masing kehidupan lain kisah nya....kisah aku ni mungkin tak banyak bahagia loving loving......ini kisah aku...yang baru masuk 5 tahun menikmati alam rumahtangga....nampak macam lega je dah 5 tahun tu...ye setelah berliku dugaan hidup aku harungi....banyak tau..jangan tengok luaran...dalaman kita orang tak duduk dalam tempat kita....Selalu terap dalam diri...aku isteri wajib patuh suami...sabar dalam rumahtangga adalah kunci nya..

Bermuhasabah la kita...benda benda remeh tu let it go la..tak payah amik pusing sangat...percayalah hari ni mungkin terpalit tak best itu...sok lusa dah tua baru aku tau ini la sebenarnya manis nya berumah tangga....time tu rindu pulak waktu gaduh memuda hahahah..dah tua nak gaduh apa...aku pandang ko pandang aku.......untuk bang megat suami ku tersayang tercinta...ketahuila isteri mu sangat sayang padamu....semoga kita ke Jannah...pmpin aku sayang ...eh jiwang matikla...bye tu je kang nk muntah...hehehe orang 5 tahun ni malu nak romantik depan umum...romantik belakang aje...hhhihi



Saja ngade nak buat video pulak..oo marry me marry me....


Cuti cuti Gambang...eh baru pasan lum citer lagi dalam blog...kena story ni kenangan masa depan..nanti la bila ntah







4 comments:

Anis Azalea said...

Happy anniversary mimy and megat. Kejapnya dah 5 thn.....

Chekgu Azrine said...

Happy anni yg ke 5 sis
Semoga berkekalan hgga jannah

ariana8733 said...

happy belated anniversary kak mimy..moga kekal bahagia smpai syurga..amin..

Wak Lat said...

tahniahnyer.,

Google