THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 June 2015

Tips Gorjes Walau Gemuk

As Salam uolss....err tajuk...maaf jangan kecam...kang di cop perasan...aku dapat banyak soalan ni dari email, fb, ig, pm personal...wasap.....aku rangkum kan jadi satu ye...soalan nya satu je..."cana eh kakmi pakai baju semua pun masuk je...badan kita sama je besar"......ni general la eh....ada lagi beberapa soalan lebih kurang....thanks uolls sebab yang memandang rasa akak gojes...haha gojes ke?? gojes gemuk ....nah amekk laaaaaa....

Sebenarnya kan aku ni tak la gojes mana pun...kalau kenal aku dari sekolah...aku selebet selekeh kot...pakwe zaman sekolah pun takde...haha kenyataan ....aku kat sekolah kurus....kurus la skek dari sekarang,,,kurus kurus pun tak de sapa berkenan akak nak di buat awek...sobsssssss...budak lelaki lebih suka anggap aku ni kawan baik dari awek...maybe sebab aku ni kan kecoh mulut bising...so budak laki ni nampak aku ni sesuai kawan je..hehehe..tu belum budak sekolah aku baik classmate aku..geng aku wah kemain korang...bercinta zaman sekolah...mak jadi bodyguard tukang teman kannnnnnnn...hamboi sgt ni..

Tamat je sekolah aku keje sambilan...hah time ni dah ada duit sikit dah macam reti sikit...tapi belum pandai mekap..serius apa tu mekap...muka gonjeng suci lagi belum di cemari kimia muka...start pandai mekap sikit sikit sebab aku belajar diploma amik kos secretary...masa ni gi kelas kena la mekap sikit ...tu pun baru reti pakai lipstick....eyeshadow biru...kemain berbiruan kelopak mata....beli pun kedai biasa..takde jenama...pastu dah reti kenal watson...up la skek...maybelinne uolls...salahkan dato ct ...dah la time tu asik kuar iklan maybeline je ..tak memasal keinginan mekap begitu tinggi...sampai habis semua apa ct pakai maybeline aku beli...dan aku ingat jenama lipstick pertama aku adalah brand Maybeline kod warna Taupe ...

Aku kan kalau dah bercerita memang berjela..pendek cerita je la ye....aku bergaya lepas keje...msaa belajar aku xde duit...first time keje pun baju kurung ulang tayang pakai dalam sebulan....dapat gaji pertama terus aku shopping macam lupa diri beli semua yang aku nak...baju kasut, seluar, mekap time ni tak masuk list...aku puas hati sangat ...masuk bulan ke 2 bekerja dah seterusnya aku dah reti sikit sikit nak grooming diri dengan style sendiri...walau ada tu macam ntah papa ..try n error je..

Semakin lama semakin aku mengenal apa itu fesyen...dari bermula zaman baju tak cukup kain...skirt pendek...seluar pendek...sejajar usia dan perubahan sesuai dengan status isteri dan mak orang...sikit sikit perubahan gaya ..yang penting menutup aurat..walau belum syariat lagi...so sesuaikan diri dengan style aku prefer dress jubah, skirt labuh...syukur aku tak ada masalah dalam mencari size setakat ni...rajin rajin kena survey sana sini...plus size ni mahal...kadang tak logik dengan harga dan material..design ntah apa tapi harga tak masuk akal....bab ni kena pandai pilih..pastu warna pun maiin peranan,,,,takkan sebab gemuk nak pakai hitam aje kan...cuba la berani main warna yang terang segar...pandai main dengn warna...mesti match punyaaaaaaa

Jujur cakap jadi Gemuk tak best...bukan la awesome sangat pun....baju susah cari...size limited....style pun terhad...tapi untuk aku...aku abaikan semua yang negatif tu...kita adalah diri kita...kita berhak untuk bergaya...bergaya la style camana pun...janji ikut kesesuaian...abaikan orang pandang kekurangan diri kita....jadikan kekurangan itu satu keistimewaan dalam diri kita....buktikan walau gemuk boleh bergaya....kalau korang diet lagi bagus kot...heheh tapi sebab aku ni diet ke laut..bab ni korang tak yah jadikan aku mentor la ye...apa pun kena berani ....jadi gemuk kena berani ...pekak kan kata kata nista orang....selamat bergaya gojes gemuk hehehe....yang penting kemas di pandang orang ramai..dari kekemasan tu orang lupa yang kita ni gemuk....kita gemuk tapi kita bergaya..ayuh buktikan... ..."loving yourself  naturally leads to an increase self confidence"



Hah ko gojes mojes ke...ehhhh..hahaha yang penting confident kay....sopan ahakkss (sopan baru baru ni je)....apapun pekak aje telinga orang kata gemuk..yang kata sedap orang gemuk tu ko bergaya sangat keeeeeeeeeee..hihihi...










7 comments:

Liyana said...

kakmi memang gojes + konfiden. tak terfollow iols :D

Chekgu Azrine said...

kemahen lawa lagi..
akk even takde la gemuk tp akk mcm ada sesuatu perasaan yg tak konfieden bila pakai baju ni nampak berisi la..nampak itu la..kira akk nk play safe..suka warna putih tp takut pakai putih sebba nampak gemuk

Shasha Azmar said...

kak,rinduu!!

Anis Azalea said...

Hihihihi aku sejak dah beranak ni memang malas nak bersiap mekap bagai. Tak dan. Anyway keep it up Mi.

daela said...

Kipidap nok... but true nok..GEMOK X OSEM pun...hahahaha

wawa yusoff said...

kakmy punya self confident mmg wa respect!

lagipon......kakmy pakai ape pon mmg cantik cun lecun! :)

ameris said...

luv ur style mimy..

Google