THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 May 2015

Menu Sushi King yang Sedap


As salam uolsssssssss...lama nya bertapa haha...aku sekarang ...kalau rasa nak tulis blog aku ada la ngadap..kalau mood zero ahhh biarkan aje la...kesah pulak la aku ngan blog ni....sudah tidak ku kesah lantak le....sekadar si masa lapang..ok hari ni ada kelapangan....story dalam draft entry...

Kisah makan sushi...sejak pandai makan sushi...pastu ada pulak geng makan sushi....aku eksyen sekarang...jangan macam macam....tapi takat ni baru sushi king & zanmai je la pun....lain tak reti lagi belum cuba....so menu sushi king memang petik jari la....cewahh ko.....dulu memula aku teringin tapi jakun..sampai terbawa dalam mimpi teringin sangat makanan jepun...nah sekarang hantuuuuuuu....pantang ajak makan sushi king...laju je on...nasib baik ada geng makan...

Disebabkan kini makanan jepun dah jadi obses dengan aku...aku dapat soalan dari seorang yang minta aku tunjuk ajar cara makan menu sushi king...dan menu yang patut dicuba di sushi king...hmm....ni soalan kena tanya pada yang otai....aku baru je berjinak...so so aje la buat buat pandai haha....jangan tunjuk sangat tak reti makan.......lagi pulak kat sushi king menu pakai touch screen...lagi senang pilih aje...tak pun panggil waiter tanya reccomended makanan hot menu ...

Menu sushi king macam biasa ada sushi semua tu kan...ada yang tak leh terima tekak makan sushi ni...kalau pasan sushi ni berpusing pusing so jangan malu la nak amik mana rasa nak try makan...setiap pinggan berbeza mengikut warna dan harga...kalau menu pusing sushi ni pilihan aku octopus, abalon, apa lagi ek  lupa...cuma yang banyak nasi tu aku kureng cari yang takde kombinasi nasi...besttt letak kicap wasabi sikit...hoi makan enjoyyy

Untuk menu yang dalam menu buku lak....biasa aku suka nasi bento, ikan grill, apa saja tempura....if tak makan sushi boleh la mencuba set ni.....ada juga mee udon, soba...tapi ai is belum cuba...rasa rasa adalah....lebih suka kan girll dan tempura...kalau air pulak...aku suka ocha..ocha is japanese green tea...minum sejuk sejuk ..walahhhhhhhhhh...lega tekak...ada yang tak leh terima katanya pahit..tapi tekak aku rasa macam minum air kosong je.....menu lain lain yang best...biji kacang hijau..eh jangan gelak...serius ni kudapan hijau sedap..meratah tak sedar...pastu cheese japanese cake..sedappppp lembut macam makan kapas je gebu....

Itulah sedikit sebanyak cara makan di sushi king versi aku...tak pasti lak orang lain camana...yang otai harus la menu macam macam dah cuba...aku je belum puas explore lagi menu jepun...yang pasti nak makan japanese food biasa nya time dah gaji sebab  makanan jepun adalah costing sikit..eh banyak....average sharing sharing makan ngan geng sushi...tolak diskaun member kad, sorang tak lari dari RM35++...okeh untuk yang bertanya soalan sushi king..diharap lepas ni jangan malu nak jejak sushi king ye....sekali datang berkali kali nak datang hehehe


Sushi king Mid Valley adalah pot menjelang diskaun day 20%

Geng feberet sushi...

Hah ni otai...dia la master mind tukang tekan menu...memang situ la tempat nya

Menu menu kegemaran aku...octopus, abalone, kulit ikan salmon....

Jom ratahhhhhhhhhhhhhhh

Ni pun sama hantu gak...masa peknen dua anak dia mengidam sushi king...orang kata peknen tak leh makan ..dia makan gak...

Salmon skin piri @kulit ikan salmon yang terpaling sedap...serius best...makan rangup krup krap

Tempura sotong & ikan grill ..sorry tak ingat la nama jepun...

kudapan biji kacang ...sanggup tu keluarkan biji dulu baru makan

nyum nyum si comel salmon....aduyai melting sayang nak makan 

Menu favourite lagi....yang macam cekodok tu pun sedap...cekodok jepun...heheh...

tu dia bertingkek tiingkek.....burpp kenyang lunch makan ni je

Minah obses sushi king...hehehehe....sekali rasa datang lagi dan lagi




Sushi King 
LG-074, Mid Valley City Mall







3 comments:

FadMN said...

hoish,takleh jadik ni.nak kena p makan jugak la malam ni.kekekeke.

Unknown said...

wahhh..sushi memang sedap,boleh habes berpinggan pinggan kannn...

tapi kalau risaukan kolestrolnya,jom kawal dengan PHYTOCOL ST!

http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/phytocol-st-cara-mudah-sekat-kolestrol.html

Puan Eka said...

Best kan hihi. Klu ika. Ika suka mkn salmon ara piri2 yg kepala ikn salmon. Cer akk try. Sedappp

Google