THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

29 December 2014

Rencah Suka Duka Tahun 2014

Salam...tik tok tik tok lagi beberapa hari lagi 2014 nak melabuhkan tirai....2015 akan mengambil alih tugas baru untuk kehidupan seterusnya...terima kasih 2014...kenangan suka duka sepanjang bersama bakal menjadi memori untuk di kenang...mana yang manis akan ku ingati ....mana yang pahit nak ku buang tetap dalam ingatan...ingat jugalah tapi amik jadi kan teladan ....Insya Allah memoga tahun 2015 membawa seribu rahmat dalam kehidupan ku..

Aku simpulkan tahun 2014 ni..ada bahagia...ada duka....untuk negara pun aku rasa aku tahun ni tahun suram...macam macam terjadi ..dengan peristiwa menyentuh perasaan, especially kisah flight MH 370, MH17..pengakhiran tahun kisah banjir teruk pantai timur...timbul pulak isu flight air asia pulak...Ya Allah banyak nya ujian dan dugaan mu pada tahun ini...ada hikmah bakal di rencana Allah swt...kita tak tau...semoga segalanya pulih sediakala...apa yang termampu tolong aku tolong la...aku dah bantu dari segi doa...bantuan makanan....semoga ringan la penderitaan mangsa banjir...huwaa sikit sebanyak aku terkesan gak ni...tak dapat balik kampung tganu...mak mertua tak banjir tapi highway LPT banjir acaner nak balik...so tak jadi cuti....tahun depan sedia kala dah pulih kita balik ....

Tahun 2014 tahun kebangkitan kewangan...Alhamdulillah Allah memberi jalan terbaik untuk aku ..rezeki Allah luas.....genap setahun berbisnes online...tanpa modal....blurr gak memula...jadi dropship je.....genie bra jual batch by batch ..open pre order....customer sabar menunggiu...oh so sweet bila kenang balik masa memula start niaga....tak tido malam settle kan pos customer...sengkang mata.....pengalaman mengajar...and aku dah boleh handle sendiri tanpa susah payah nk sengkang mata...dah boleh set timing.....aku sendiri dah pandai cari supplier...hehhe...celah lubuk mana aku reti...semuanya hasil usaha....adat berniaga...macam macam rencah peel customer aku jumpa......satu pengalaman aku berlajar...erti bersabar,....sabar menangani kerenah customer...terima kasih customer yang selalu berurusan dengan aku selama ni..mana yang terkurang aku minta maaf.....tahun depan kita urusniaga lagi...aku cuba cari apa yang korang suka untuk dijual...okeh...tengkiu sayang sayang semua..

Dalam kehidupan aku sendiri...hmmmmmmm biasa biasa aje....2014 adalah tahun kedewasaan aku....menjadi dewasa sejajar sedar diri dah mak orang....aku harapkan ...diberikan kesihatan yang baik kesenangan segalanya untuk anak .....apa aku buat semua untuk anak....untuk Fayel...anak baru sorang gini la hehe...aku wish tahun 2015...aku nak anak sorang lagi...hajat nak beranak 2014 tak ada rezeki...memoga 2015 ada la rezeki anak baru...heheh..amin...rindu nak ngandung ni...nak feeling princess..ada rezeki tahun 2015..fayel pun dah sesuai sangat jadi abang....now dia masih rasa dia adik...asik ateyel memanjang...ateyel tu adik yel...kalau tanya nak adik or baby tak...memanjang tak nak...tak boleh....tapi kawan nak...adik tu kawan jugak la fayel....ok fayel doakan mama bagi kawan aka adik sorang lagi ye tahun depan....tak kisah boy ke girl..dapat girl satu bonus...tak yah beranak lagi...hehehe...aku plan pun nak 2 anak je....tapi kuasa Allah sapa kita nak nak kemain berplan...

Untuk rumahtangga....macam pasangan suami isteri lain...pasang surut ombak di landa badai adalah lumrah kehidupan....bersyukurlah bini orang walaupunn hehehhe...jadi isteri orang bukan lah sesenang seindah drama babak romantis....di belai belai sentiasa....auwwwwwwww...kadang tak terbelai...memang kena belit gak...hihihi.. tahun depan 2015 adalah 5 tahun bersama...oh 5 years please be nice to me...memoga tahun depan takde ala anasir luar yang suka menjahanamkan rumahtangga aku....yang cuba nak jadi parasit...semoga kami suami isteri terus tabah dan sabar mengharungi segalanya.....semoga kita makin bercambah kasih sayang....semoga kita dapat jadi parent yang baik buat anak kita.....amin...doa baik baik saja rumah tangga kita untuk tahun depan dan seterusnya...

Ok last word...tahun depan untuk blog sendiri...nak roh rajin selalu update...ni tak asik bisnes manjang....ramai duk komplen aku...hehehe...baiklahs ya cuba ai ai readers....rasa terharu lak...even banyak nau asik update blog tapi tetap la reader hari hari nak baca story...story kita biasa biasa je...tq ye korang korang....nanti tahun depan ku update citer lapok 2014 ye...heheheh...aku dan blog susah nk dipisahkan...ini la kenangan aku...memori aku..bila rindu kahwin aku buka entri kawen..rindu zaman single buka balik entri lama...rindu ngandung pun sama bukak gak blog lama...see nampak tak blog ni amat bermakna buat aku...so aku tak kan berhenti blog...even dah tak ada reader sekali pun...tak apa ....memori untuk aku flashback gitu....ok semua sama sama kita tiktok tahun baru 2015...memoga banyak kenangan yang lebih baik dapat diciptakan..terima kasih semua kenangan untuk 2014....


3 comments:

MOMMYLIN said...

semoga hasrat kakmi tuk dapat ateyel termakbur.. insya allah ada rezeki tu...

Dkna Abza said...

semoga tahun 2015 memberi 1001 kebahagiaan :)

Aeen said...

selamat tahun baru 2015 kak..semoga tahun hadapan akak sekeluarga dimurahkan rezeki..diberikan kesihatan yang baik.....:)

Google