THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

07 November 2014

3DC : Buku Kegemaran Anda

Hari Ke 4 challenge blog...alahai tajuk soalan tak baper challenge tapi kena jawab gak..ini soalan hari ke 4....tapi aku anggap hari ke4 aku jawab soalan....ok baik lah......pasal buku kan hm...aku kaki majalah sebenarnya....aku suka membeli majalah....kalau sampai mood bosan aku boleh beli majalah sampai 5 dalam satu masa....

Dari peringkat umur aku kanak kanak aku suka kuntum, bujal, dewan pelajar...wahhh semangat membaca la konon kekdah membaca dari kecik....wakakakaka...pastu bila meningkat remaja....dah ngerti sikit dunia cantik...aku darjah 6 dah baca URTV, Variapop, Pesta,  Media Hburan...dulu balik kampung kecik kecik naik bas...kemain aku mesti beli majalah hiburan nk baca dalam kete...kemain...darjah 6 aku masa tu tengah top rappers Feminin, Res2, Msteen, 4u2c..so cover majalah time tu memang banyak la muka group retis rap....aku teruja ko lelebih lagi poster....nak tampal bilik kekdahnya...hahahah..kenangan..beli sorok sorok kay...kena marah..tak ada faedah..duit sekolah simpan beli majalah..

Menginjak remaja...belasan tahun ..masa tu dah sekolah menengah...aku minat majalah paling top Remaja....yeszaaa suka gile....paling minat part dewi remaja...majalah remaja memang wajib beli tetiap bulan...selain majalah...aku terjebak novel ahadiat akashah...masa aku sekolah karya ahadiat akashah adalah the best...kemain semua duk pakat beli...siap tukar ...buat list sapa pinjam...yang aku ingat. tajuk.dan masih aku ada koleksi kat rumah -Hoi, Snow WHite 96, CInderella, Gangster,Sleeping Beauty, KL London, Pilot Cafe, eh ni je aku ingat..ada lagi...novel AA memang best ayat sempoi...

Habis zaman novel...pastu dah masuk IPT...suka majalah....aku dan majalah tak leh dipisahkan ...aku sangat suka majalah...zaman berubah...suka majalah unsur beauty cantik cantik....terjebak beli Cleo..padahal bukan paham sangat hahaha....dan kalau melayu aku suka EH...ye EH ni meamng aku collect...aku suka gile kot EH....EH ni banyak sangat pasal fesyen....mak suka nok....masa tu dah reti beli mekap....start beli lipstick....yeahh Maybeline tengah in masa tu....galak la weh duk beli...asik keluar masuk watson...nak beli maybeline...time tu trend eyeshadow color biru...bertepek la mata color biru eyeshadow...belajar jurusan setiausaha..gi kelas kena mekap ...mmg macam opera la gi kelas mekap sokmo...hahaha 

Zaman dah keje...pun setia ngan majalah...tapi up sikit suka Glam, In Trend....masa ni keje dah ada duit masuk sikit tetiap bulan...suka la nak melaram ....novel novel sampai kesudah aku tak baca haha...sebab aku tak sabar....aku akan baca ending baru depan...anti klimaks kata ko....so im not type melayan novel novel...drama adaptasi novel aku suka...so mana drama adaptasi tu aku teruja la cari novel baca apa citer...tapi online sajo..nak beli memang tak la..bosan baca novel buku aku jadi mengantuk...satu lagi rahsia....sebelum aku kahwin aku suka kot beli Pesona Pengantin..hehehe..padahal time tu calon ajak kahwin tak ada pun..tapi aku berangan sangat nak kahwin cepat...ngeeeeeeeee.....sudahnya lambat gak aku kahwin 29 tahun...tapi takpe kahwin juga walau lambat kan...tp kelakar time kahwin nan ado aku beli majalah pengantin ....hahahaha...google sajo...

Now dah zaman mak orang...eh sebelum zaman mak orang..zaman pregnant....majalah harus la suka Majalah Mami Baby....suka kot sampai langgan la....pastu lepas bersalin tak de dah maybe pregnant coming akan beli lagi haha bila?? tak tau....so now majalah aku menjurus ke arah parenting....aku suka Harmoni, Keluarga...sesekali beli kalau isu best...dan isu puasa or raya memang wajib beli ..sebab apa...nak tengok fesyen raya....peel sangat kan suka nau..pastu dah ada kesedaran sikit mula la membeli buku masakan...iyeeeeeeeee...aku memang peel beli buku masakan ...heheh kena perli la selalu ngan bang megat....ai is tak kisah...yang penting kadang aku buntu apa nak masak so masak bersama buku la kita....akan datang tak tau la mungkin berubah sikit beli buku motivasi kegamaan...buku keagaamaan ada gak tang soal jawab tu ada je koleksi semua....baca pun kena istiqamah tau ...



Sebahagian koleksi majalah....tengok topik la aku simpan.....

Okeh dah la nak stop...kan aku kata jagan bagi aku berblog semula..panjang lebar la aku ngomel....kang bosan jangan marah aku byeeeeee...jumpa hari lain nya soalan challenge ye..bye




2 comments:

mommychaa said...

kakmi nak jugak buat challenge ni mana nak dpt soklan tu eh?

Liyana said...

rindu nak dgr akak mengomel kat blog hehehe

Google