THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 July 2014

Tragedi MH17 yang Sadis..Innalillah


Salam Jumaat....tengah malam tadi lebih kurang pukul 11.30 malam kot rasanya..aku tak sure tak tengok jam..tengah rileks2 golek nak tido..baca wasap ada yang bgtau flight MAS terhempas...aku sangka kan MH370 dah jumpa...sekali tengok awani ...flight MH17...kat ukraine pulak...kena tembak...Ya Allah apakah ujian mu lagi ...debar aku tak leh tido macam macam pikir...mengenangkan sebarang kemungkinan...apapun semua ini kehendak Allah yang maha esa...Negara ku tercinta Malaysia di uji...baru 3 bulan kisah MH370 masih buntu tiada penyelesaian...timbul la MH17 yang diduga sangat menyayat hati...sunguh tragis...

Disebalik semua ujian ini aku percaya Allah sayang kan kita rakyat Malaysia...Malaysia kuat dengan ujian...sebagai rakyat Malaysia kita bersatupadu  sama sama rapatkan saf kita....takziah & Al Fatihah buat mangsa yang tak bersalah...tak memasal kan commercial flight terbabit dalam isu krisis negara orang...apapun ini qada n qadha Allah sudah tertulis...cuma aku mohon Ya Allah tunjukkan lah hikmah disebalik semua nya ini...Allahuakbar..

Semalam jugak hati aku debar...aku ada 2 kawan pramugari MAS...serentak dengan itu terus berwasap tanya keadaan kawan....kat grup geng sekolah G19 ..memasing dah pikir Syira...Syira menyahut dia off...tarik nafas lega....masa MH370 Syira off flight jugak demam denggi...Alhamdulillah Syira...sorang lagi kawan kolej aku dulu....Azlin...dia ni selalu je fly overseas...terus aku wasap dia..tak berjawab ..hati dah tak keruan...tup tup pagi lin jawab....Alhamdulillah Lin pegi Brisbane...dah selamat sampai KLIA....semoga Allah melindungi korang berdua...menjadi cabin crew di awan biru sekarang ibarat berserah dan tawakal...















 PRAY FOR GAZA jugak....amin





AL FATIHAH 

2 comments:

MOMMYLIN said...

lin pun ada kawan kat mAs, risau gak if dia terlibat. tp rasanya tak kot.

Unknown said...

Samalah risau gak. Adik ipar akak steward mAS. Dia la tunjang keluarga jaga n support ayah n mak mertua. Dorang tnggal pun ngan adik ipar akak. Still bujang lgi wpun nk msuk 35 thun

Google