THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 July 2014

Supplement Masa Bulan Puasa bagi Tenaga Berterusan..fuhhh


Masuk hari ke 5 puasa ni...masih bertahan lagi...ada yang tanya aku..ada makan apa apa supplement ke...tahan ke perut..kan aku pernah bagitau aku tak sahur berat...makan light light je....dan jawapan perkongsiannya...5 hari masih cergas...mengantuk tu biasa la kan..tapi tenaga adalah macam biasa..tak de la melepek aje...sepanjang puasa ni berbuka aku makan sekali saja masa berbuka..pastu tak makan dah..kekenyangan tersandar ...berbuka mesti kena nasi...hukhuk...konon nak makan roti je...tak boleh nasi depan mata memanggil manggil..makan la aku katanya...huuh ..

Ok berbalik citer supplement...ada beberapa produk yang aku makan...huhu.. aku tak promote eh...tak de specific brand ko jual tu ko mesti makan tu..mana yang elok aku makan..dan memberi kesan positif aku maintain ..gitu..yang terbaru aku mencuba ephyra...biasa dengar..tak pernah cuba..kebetulan opis ada buat jualan promo RM50...terpengaruh dengan angka genap...trial ada 10 sachet...nak cuba la mana tau cantik macam duta ephyra si Memey tu...nama pun dah dekat dekat kan...

Ok masuk hari ni dah 7 sachet aku makan ephyra...review diri sendiri bukan tajaan...ephyra ni best....air sedap...rasa oren...pastu rasa tamak nak  minum banyak kali je...tapi tak boleh jimat sehari sekali je...banyak duit ko nak beli stok ephyra kan !!!,,..so far untuk diri aku ..apa yang aku perasan...badan rasa cergas...aku minum masa sahur 1 sachet...tak rasa lapar...tak de rasa nak muntah..aku ni peel pesen perut masuk angin suka muntah...adehh dah addict ephyra nampak nya kena beli lagi stok ...hahaha...

Malam sebelum tido aku akan telan VCO Orifera tablet...ni pun bagus bagi aku energy...aku biasa akan bangun pagi buta..dalam 1 -2 pagi..kemas rumah...check rumah apa yang patut untuk esok...prepare masakan untuk lauk esok nya...dalam pukul 1-2 pagi gitu badan rasa tak letih...tu pasal aku suka sangat vco ni...sepatutnya aku makan masa sahur...oleh sebab banyak sangat nau supplement nak makan aku makan malam...

Ada lagi ye..huhuhu...aku minum ESP shaklee gak...yang ni campur milo...aku minum selang sehari je...sebab kadang aku meloya...kalau rasa cergas sikit aku minum esp..esp ni pun elok jugak kata nya tambah tenaga selain nak kurus murus....errrrrrr...tunggu la lepas sebulan habis puasa..slim ke tak...tak slim abaikan...

Masa berbuka aku minum teh herbalife ...aku suka teh ni...teh ni pelawasan buang air bagus..minum air nak membuang je...teh ni pun salah satu detox untuk aku....sekarang kan trend infused water...aku malas nak buat..jadi aku tukar pada teh herbalife..teh ni melampau mahal...jangan tanya baper..tak sampai hati nak cakap....kang cakap rasa mengigil nak bayar...hukhuk...so pejam mata la minum jimat jimat..sikit je tuang serbuknya...air kasi banyak ....huhuhu...

Ok dah ini je supplement yang aku minum sepanjang bulan puasa....semua nya untuk tenaga...so kesimpulannya...aku makan EPHYRA, ESP SHAKLEE, TEH HERBALIFE & VCO ORIFERA....so korang makan apa lak?? oh lupa nak bagitau salah satu sebab aku memerlukan supplement sebab aku berpuasa on medication ubat...aku kan hidup dengan ubat...so tetiap pagi aku telan 8 biji ubat aku tu untuk bertahan selama 13 jam...fuhh bukan senang....aku adalah pesakit Mysatenia Gravis..hanya yang pesakit MG saja yang faham betapa survive nya aku untuk bertahan 13 jam itu (sahur-berbuka)......supplement ni dapt la membantu aku dalam kesihatan badan aku...tu pasal boleh masak memasak ..#mimymasak....heheheh...Insha Allah



Supplement sahur untuk tenaga berpanjangan sepanjang puasa


Air Ephyra dan Teh Detox herbalife....terbaik....mesti wajib minum...


Tak kenal maka tak cinta....yer ku jatuh cina dengan ephyra...masa promo trial RM50...must be continued...thorbaikk


Hehehe minum la ephyra..rasa oren yang sedap...nak cantik macam memey...jadi mimy pun boleyyy...eh ni bukan iklan...tajaan pun bukan...iolls beli ok...BELI !!! so korang nak cuba sila beli....bye






3 comments:

Miss Moon said...

betul mimiy ...akak lepas cuba sekotak terus jatuh chinta hokey sama ephyra

http://miera301.blogspot.com/p/blog-page.html

tapi kan akak pun campo2 jugaks . kenkawan jual shaklee akak pun beli mkn hahhahha

pendek kata apa yg baik semer kita makan hahahah

Anis Azalea said...

Ahaks malas betul nak update blog...waaaa

Unknown said...

Dulu saya pernah kena tahan wad sebab suspected myasthenia gravis jugak. Meds on off sebab macam pelik giler ouh. Simptom2 MG tu macam satu pun xde kt diri. Test semua kata xde sakit MG ni tapi ntah la dr yg check tu. Saya sendiri2 je off meds, appointment pun tak pi sebab sibuk dengan study. Lastly, before bersalin haritu, check up lagi sekali sebab takut tak boleh teran kan, rupanya congenital thosis je. HUHUHU.

Btw, akak kalau ada MG, boleh ikhtiar ambil Vivix. Bagus untuk sakit saraf. InsyaAllah. :)

Google