THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 November 2012

Bila Ku Di Dalam Emosi Ini

Salam....ku di dalam emosi ini...macam lagu shiela majid...begitulah runtun nya hati aku...sejak 2-3 menjak ni...terasa nak luah tapi tak terluah...nak ekspress pun tak reti...sejak 2 3 menjak ni jugak la jadi tertekan...aku bukan diri aku yang selalu...cuba nak pretend seperti tak de apa berlaku...cuba belajar bersabar menghadapi segala dugaan cabaran depan mata...tapi aku hanya la manusia biasa...punya perasaan...menangis dalam hati tak semua tau tapi sakit nya jangan cakap la sebab tak dapat nak luah ...cuba untuk kontrol jangan bermain emosi dan senjata air mata...

Akhirnya aku gagal...tumpas jua...air mata turun laju laju dan laju...tak dapat ku bendung..apatah lagi aku boleh lupa birthday 9 bulan Fayel...air mata laju terus jatuh....sampai begitu sekali tekanan aku lalui sejak 2 3 menjak ni..sampai birthday anak pun aku tak ingat...orang boleh cakap ala small matter la lupa ...ini naluri ibu ...siapa yang bergelar ibu pasti memahami..rasa bersalah teramat sangat sampai kan montly birthday anak aku tak ingat langsung...itupun sedar bila tengok kalendar..eh ada apa eh 31 hb?? masya Allah...Fayel is turn 9 month...gitula asik sibuk sangat dengan kerenah sana sini...aku jadi gitu...really hate this situation....puiii

Itu satu hal lupa...dan aku pasan lately sejak sejak menjak ni ...aku balik lewat...nak cuba balik awal tak dapek la...tang aku nak balik...ada je la hal nya...single dulu boleh la aku balik lambat...masa takde anak pun aku tak kisah walau dah kawen sbb laki aku pun amik opis lambat..now dah ada anak...sorry minta maaf la nak balik lambat..aku takde bibik/maid...Fayel pun mak aku jaga...tak sanggup aku nak biar mak jaga lama...rasa bersalah sangat balik lambat...kesian kat Mak penat seharian dah tolong jagakan anak kita...sebab tu balik keje je...aku dah sibuk ..rushing prepare makanan Fayel, prepare nak mandikan Fayel..sediakan kelengkapan untuk esok..habis waktu bekerja..bukan masa aku nak fokus hal opis..hal opis memang aku abaikan..tak kira la sapa pun yang SMS...ada aku kisah kau sapa ...kat umah...aku ada ketua .iaitu suami aku...dia lagi berhak aku amik tau..

Sejak sejak menjak ni jugak la aku banyak amik remeh abaikan Fayel...yer aku terlalu penat...balik keje kadang lewat...lambat sampai umah..kesian pulak Fayel mandi lambat...pukul 8 malam baru mandi...kadang tu balik dia dah tertido...kesian sungguh anak aku...seboleh nya aku tak nak menghadapi liku kehidupan begini..10 tahun mengharungi dunia pekerjaan...tak pernah terpikir dalam hidup diuji sebegini dalam bekerja...betul betul membuat jiwa aku sentap...sampai terpikir...kenapa aku ?? kenapaaaaaa....sungguh aku diduga...Allah menguji aku untuk belajar bersabar...walau hakikatnya aku tak boleh nak bersabar...hati menangis tak siapa yang tau...tanggung sendiri...sedihhh..keje itu ibadah...


Tak tertahan air mata aku menangis...jatuh jua....stressfull...dengan sebak nya aku lupa birthday Fayel

Balik terus terkam Fayel...Happy birthday 9 month baby

Stress punya pasal sampai bawak ke demam...berselubung

EA balik keje terus sambut anak dia...tengok bini terlantar demam...kena la dia take over jaga Fayel 

Tengok tu handle anak nak mandi...TQ papa...

Perangai baru budak 9 bulan...bangun sama time ngan mama dia pegi keje..pastu nak ikut work

Bila kata ok bye..keluar meh...terus paling muka....kesian dia...takpe nanti mama balik awal yer...






Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

22 comments:

Jen Jen Areff said...

bergenang jugak baca entry akak.... memahami sgt apa akak rasa..... semoga akak terus tabah, sabar byk2 yer.... taking care...

YanaHime said...

Alahaii..sedih jer bunyinyer...jomlaaa kita resign jd surirumah pulak...haha! Suka hati sj ajak org resign...yana dh rasa mcm ni sejak lepas pantang, makin lama makin kuat tarikan anak utk suh resign...yuhu!

SURIA AMANDA said...

itu la anugerah sebuah perasaan bg seorang ibu kan..along dah alami apa yang mimi alami..allah menguji insan yang terpilih...moga mimi makin tabah mengharungi segala dugaan yang diturunkan..amin

Unknown said...

sabarlah kak mimy.. dpt jumpe tadi stori mori sikit2 pon riri rasa bahang yer.. ooo semoga di permudahkan

DYatie ABakar said...

saya jugak terlupa birthday Nur Arissa Batriesya yang ke 9-bulan tempoh hari. =(. dear, jangan sedih sangat yer. dugaan saya lagi berat. at least awak balik rumah, jumpa fayel. saya balik rumah, sunyi. weekend je boleh jumpa. sabar ye.

Aty Fared said...

biase lah tu mimy...kite kekadang..memang ade mase akan 'merundum'..tu name nyer time off...banyakkan sabar jer yer...insyaallah..akan ok nanti...

Rasp said...

sabar lah sis....
nie lah antara dugaan kita as working moms....
kalo leh nak jer dok jaga anak2 full time kan....
tapi apakan daya...
banyak sabar ye sis....

mia-ina said...

salam kak...mia pn kdg2x terfikir bab nak keja t..camne la dgn anak..bergenang air mata baca entri akak ni

mia-ina said...

salam kak...mia pn kdg2x terfikir bab nak keja t..camne la dgn anak..bergenang air mata baca entri akak ni

ummi_khalish said...

assalam...jangan sedih2 ye..biasalah kehidupan penuh dengan berbagai cabaran...semoga tabah hadapi semuanya di samping suami dan anak yang tercinta....

Unknown said...

sbr kak
Allah xkan bg ujian pd hambanya klu hambanya x mampu nak hadapi kak
fayel tau mama die adalah the best...
jgn risau

diary_ciknaa said...

sabar eh kak.. dugaan hidup kite tak same.. btw, emosi kite pn ada turun naik nye.. fayel faham akak. oke? cenyum cket :D

mommychaa said...

bukan namanya manusia kalau tidak ditimpa masalah. akak dah punya anak, dah punya suami.
itulah syurga atas dunia akak.
:)
miss u!

MOMMYLIN said...

sabar kak mimi... biasala kadang telupa... tak pe dia fhm tu... :D

m@m@yAyA said...

sm ngn zura kak,skrg nie airmata xbole dibendung bla pkirkan mslh yg xsetle lg dr zura peknen~
kekdg ksian kt yaya sb zura mrhkn dia bila prgai dia menguji kesabaran..
tuelh skrg g balik kje mmg sharp sb nk smp uma awl,ksian kt mak dhla jg ank kita seharian lau kta blk lmbt dia lmbtla dpt rest..

akk sabar yer,wlpn zura sdri mmg da xleh sbr ngn mslh yg mlnda zura skrg~
mungkin ada hikmah sume nie kak,kta diuji sb kita disayangi~

Mr & Mrs Sallehudin said...

sabar jer lah.. dugaan dtg tanpa diduga

mamyharraz said...

sabar ya mimy..
semoga perngorbanan awk akan dpt habuan yg manis.Insyaallah fayel faham mama dia sibuk bekerja..

Liyana said...

sabar kak... insyaAllah ade manisnya dlm bersabar tu nt :)

Erna Nordiana Zamri said...

kak mimi, semoga stress pergi jauh-jauh dari life kita. erna pun kadang stress dengan keadaa sekeliling. tp suami selalu ingatkan jangan terlalu fikir. ambil yg positif. insyaallah..

shafa said...

Mcm tulah seorg ibu...saya pn seorg ibu...kene plak anak br shj jatuh hingga pendarahan di dalam kepala menyebabkan die tidak dpt berjln lg buat ms skang....pun tgh penin memikirkan sama da nk kerja or berhenti untuk fokus pd penyembuhannya....

Mrs. Norrie said...

jadi ibubapak nih kene byk sabar...tak kira siapalah mereka...kita kene sabar, jgn sampai kemarahan terbawa2 balik umah...kadang2 takut anak jadi mangsa...sabar yer puan mimi.....

Ann Ishak said...

setiap manusia mesti akan di rundung masalah, tapi kita kena tabah. itu cabaran dalam kehidupan dan pengajaran yang paling berguna in the future. takde masalah, kita takkan tau tahap ketahanan diri kita sendiri. anggaplah itu sebagai dugaan hidup, selebihnya berserah pada yang Maha Kuasa.

Google