THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 July 2012

Fayel dan Gaya Tido nya

Dulu aku selalu je tak cukup tido...masa dalam pantang jangan cakap la...2 jam sekali bangun..kadang 1 jam sekali bangun...mata panda beb...memang tak cukup tido...dengan poo poo pun kerap...konsep malam berjaga...memang tak tahan..aku tido agak tak sedar diri @ tido mati gak la...nasib laki aku jenis tido cepat sedar...memang dia la tukang kejut aku uhuhu...dah ada anak pun peel kuat tido tak leh ubah..haishhh ko ni mimy....




Rutin tido baby akan berubah mengikut perubahan umur dia...aku perasan sejak aku dh start keje 2 bulan tu...Fayel masih bangun malam tapi dah tak sekerap sangat....adalah kadang tu sekali bangun je...waktu tu aku still fully BF lagi...then start menginjak 5 bulan ..Fayel kan dah start FM...aku bagi minum kenyang sebelum tido...nah memang agak nyenyak la dia tido...pagi je dia berjaga kul 5.30 pagi masa untuk menyusu badan...Fayel dua dua susu pun ok...cuma nak tido mesti pekena nenen...bagila ko susu 80z banyak sekali pun di tak kan tido...mesti kena ngonyel baru la selamat tido...


Dan sekarang aku nak masuk 6 bulan..wah besar anak aku...tido pun makin melasak...sangatt...kami laki bini dah turun pangkat tido bawah aje..bentang tilam tido la 3 beranak ....risau takut Fayel jatuh katil ke hapa...sebelum terkena kan baik cegah...lagipun dia dah meniarap...asal bangun je nak meniarap...space tido aku pun dah dia amik...see budak melasak kan...kejap aku sedar kepala dah ketepi, kebawah,senget ...kena la betulkan semula...


Fayel ada playpen..seeloknya umur dia sekarang dah boleh ajar tido berasingan ..biarkan dia dalam playpen..tapi aku tak sampai hati pulak....Fayel pun masih bangun kekadang tengah malam nak menyusu badan...tunggulah kot...umur dia 8 bulan ke atas...aku pisahkan...now kami masih ok je dia tido tengah di apit mama papa nya...paling best bangun je dari tido tengok anak kat sebelah kemain tido nyenyak mula la nak mengacau ...cium cium gomol gomol....sedappnya bau baby mashammmmmm...


Kalau siang aku keje cemana pulak...takde nenen kan...Fayel tido tak?? according to Tok Mak nya..memula aku keje agak susah gak nak tido...dia macam tercari cari..but now dia dah biasa keadaan...tido dah ok cuma nak kena dodoi..baca selawat, zikir...baru lelap ...tido masih dalam bouncer lagi....cuma baru baru ni testing masuk buai...hahaha..lagi dia tak tido..tercengang aje dalam buat...benda baru kot buat dia...


Manja tak?? kena dodoi gini...papa je  leh layan eh


Tido sepesen papa dan anak...sah la anak papa kan

Gaya tido siang hari pakai bouncer...kejap ajeeeeee...15 minit je kot...hehehe..ingat nak jalan jell

Tido dalam playpen nya...setiap pagi turun dari bilik kena letak dalam playpen..then aku gi keje

Cak....dah bangun....

 Testing berbuai..hmmm kesudah tak tido...duk intai je tepi jaring tu....tak biasa kot...







SEKARANG TIDURKUUU DAH SLEEPING BEAUTY GITU....ADA YANG MOMMIES BARU YANG JELES TAK??HEHEHE




Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

10 comments:

mamyharraz said...

comelnya gaya tido fayel..mcm2 gaya ada hehe kiutttt sgt.

perubahan waktu tido baby mmg berubah..dulu sy sebelum kawin pun kuat tido..sekali dah beranak mmg stress sbb tak cukup tido masa dlm pantang hihihi ingatkan bereterusan mcm ni..rupanya masuk bulan kedua baby dah dpt waktu tido normal..lega!

NeenaAnuar said...

eeeeiiii!! gerammmnya Untie Nin tengok kamuu nie Fayel! makin bamm bamm sgt dah! hihi..

amal said...

serius fayel comel! bambammmm... shaheem skrg dah pandai tido meniarap siap tertonggeng huhuh.. dah melasak jugak. bangun pagi mesti tak tido tmpt asal. bergolek2...

Ann Ishak said...

Gaya mama tido takde ke hihihi

Jen Jen Areff said...

so sweet.... mmg anak papa... gaya tido tu tk leh tahan.. comell sgt.. fayel2....

Aty Fared said...

sejuk hati aku setiap kali tengok anak tido... tengok si fayel tido pon bergetar hati aku..setiap kali pandang anak ko..mesti aku rindu kat qaleef...aku pon pelik gak nape..huhu

Nurmala Mazlan said...

Weh....
Khaleef sampai skang masih tido ng aku & Khairul. Tak sampai hati lak nak tinggal dia sengsorang..Tunggu la besar sket..

Unknown said...

kak mimy...comel ye fayel tdo.. paling suka pic dlm buai.. mata dia terbuntang..

Amieynna said...

alahai comelnya die tido..
macam2 gaya ada..

Mrs. Norrie said...

nanti dia dah besar masuk setahun, gaya tidur menonggeng pulak...hehehehe

Google