THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

13 January 2012

Ekplorasi Senaman Mencari Makanan @ KL Sentral-Subway-Hot&Roll

Rabu baru ni aku tetiba rasa nak makan Subway...kebetulan promosi kalendar Subway buy 1 free 1...takpelah boleh belanja Ika gak...spontan je mulut aku ajak Ika...jom Ika gi Kl Sentral...kalau ke KL Sentral apa lagi kena naik LRT la...Ika muka tergamam jek...hahahaha sebab selama ni aku adalah pemalas nak berjalan...kalau ajak pi makan KL Sentral sure aku takmo...rela la aku lunch sorang...sampai macam tu sekali la berat bontot nya...haishh patutla gedempol...

Ika dia macam tertanya eh betul ke ni nak jalan kaki...larat ke...minah ni suh aku call EA tanya dulu leh ke tak pegi jalan...Ika katanya takut aku terberanak...aduhai...mintak nya idak la...call EA...dia bagi je....jalan slow...tu je pesannya..biasa instinct suami boleh pakai...kalau dia tak kasi ada la sebabnya..ni dia kasi on aje la.....ala lagipun dari Kerinchi ke KL Sentral tak la jauh mana...ada lah dalam 10 minit je dah sampai...kalau rasa sakit ke apa...si Ika dan Yani kan ada...aku suh la diorang dukung....huhuhuh...owh macam biasa ajak Yani dia nak follow...

So bermula la eksplorasi senaman berjalan kaki ...pehhh macam tak caya aku...laju aje aku jalan menuju LRT...biasa aku bukan macam ni tau....semangat nak makan luar biasa sikit...tenaga tu datang dengan sendiri..ewahhhhh...makan punya pasal sanggup aku jalan ...bayang aje la ibu mengandung sarat jalan camana...ngan terkengkang...pastu mandi peluh aku....itu baru setengah jalan..lencun....mengandung ni badan cepat berpeluh...tu la pasal nya..tapi nak makan Subway nya pasal....mengada tul ...eh sekarang LRT dah lain kan...jadi jakun..huhuh...nak tau jakun tak jakun meh layan gambo ni...bukti segala...ngeeee


Tak percaya cakap Yani..LRT kena pakai mesin beli token aku redah kaunter...sekali itu kaunter Touch n Go saja je...sila pegi mesin balik....

Ooo ini mesin baru untuk token LRT...serius jakun..lama tak naik..dulu pakai kad aje..oh ni pun ada kad tapi kad bulanan kot

Bayor masuk duit ..RM1.60 je dari Kerinchi ke KL Sentral

Masuk duit besar...asik la kuar balik aje....nak syiling duit kecik ni....mana nak cekau

Hah penyelamat syiling datang...sila la masukkan syiling satu persatu

dah bayor tepat dapat la token biru ini...pastu just touch je...aku memula tak lepas la..oh rupanya touch ikut bulatan sedia ada....then nak keluar just masuk je token ni dalam lubang dah sedia ada...oh gitu....jakun lagi

Sempat bersandaran tepi tiang menanti LRT sampai...kemain dengan cekak kuning..peel mak budak ni...hover

Yeayy dapat duduk....preggy mum kan dapat privilege khas dalam lrt...tapi time ni orang tak ramai pun...

eh budak dua orang ni ada je peneman...rescue ni...bodyguard aku...lalalalala....

tujuan sebenar ke Subway.....buy 1 free 1...pulun makan sehabisnya...pasni pantang sepulun nya mampu tengok jekk

Hmm yang mana satu ni...semua aku nak....giler la Subway nya penangan...

.Aku dan Ika aje..buy 1 free 1  so belanja IKa la...Yani nak MCD...

Memberaturkan diri di celahan orang ramai queue untuk makan Subway tau..lunch hour memang gini

oh Subway yang sedap....aku tapau aje ek....makan opis lagi selera comot leleh mengenyangkan...ecehceh ngaku je la makan comot

Ku gigit gigit roti Subway...sedapppppp ..pilihan ku semesti nya Subway Melt...cair beb makan

Eh apa ni ada jugak.....kesukaan terbaru aku...ahh sudah pasni asik jejak membeli makanan ni je la...

Dah ada KL Sentral beli makanan Hot&Roll sekali...aku suka pancake ni...standby buat makan petang..huhu..buruk lantak tul...hahaha

mari mulakan gigitan makan petang pulak...nyum nyum

Sedapppp....dalam nya aku pilih Cream Cheese Chicken....roti paratha pun sedap...tapi melampau la kan sekali dua nak beli...dah cukup....harga tak mahal dalam RM5.90....cuba la ek...pasti nak lagi


EDISI EKPLORASI JALAN SENAMAN CARI MAKAN MEMANG SERONOK LA...PUAS HATI...RASA NAK SENAMAN PERUT LAGI  NI....MANA PULAK JJCM NYA...TUNGGU





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

14 comments:

SURIA AMANDA said...

haaa..masa ni la erk..lambat tau..kalau x leh comolot..

NanieZara said...

errkkk..bukan ke hot & roll tu org tu kata nak bwk blk umah...

Liyana said...

x pnh mkn subway lg, hot & roll tu fav! hehe

diana aziz said...

xpnh mkn subway lg.. best ke eh?

mamyharraz said...

hadoii tgh2 lapar begini di hidang gambar subway mmg sentap! hehe

sedapnya kedua2 mknan tu..mimy bestlah ramai geng yg boleh ajak temankan lunch..mcm sy susah sikit sbb kebanyakkannya diet..huh nyampasss =P

SUHAIDA said...

fuhh..dah lame xnaik lrt ni..sejak kawen ni..hihi

Cho Zila said...

takper makan subway elok untuk kesihatan.. masa akak dulu ngandung der darah tinggi doktor tu suruh makan sandwich subway... masatu subway tak banyak cam sekarang... so buat kat rumahjerler...

Unknown said...

confirm anak ko tak meleleh....semua makan sedap2......windu subway

Unknown said...

confirm anak ko tak meleleh....semua makan sedap2......windu subway

Unknown said...

confirm anak ko tak meleleh....semua makan sedap2......windu subway

ratusiput said...

perghh aku yg tak peknen ni pun tgk ko makan terliur sudah...subway kl byk kan...jb ni aku tak pernah nampak lg..

Ann Ishak said...

hot & roll punya paratha memang best tapi tak berapa sangat yg hak crispy tu...bila sejuk keras pulak

Bitt (double IS) said...

owh banyak tul entry makanan minggu nehh..akekkekkee owhh hot n roll tu mcm yg kat genting punya tu erk...ke salah..akekekeke

Softtouch [Hanim] said...

i like n3 jjcm ni...pulun mimy nnti pntang ssh...xpe xpe...selagi nk mkn layan je tekak tu....seronoklah si tecik kat dlm perut tu..mcm2 mknan dia rasa..hehehehe

Google