THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 August 2011

Melaut Bersama Lautan Manusia @ Uptown Danau Kota

Tiap kali raya aku suka pegi Jalan Tar tak kira siang or malam...termasuk la Uptown Danau Kota...saja merasa hangat nya raya...tahun ni agak lemau sikit...dah preggy mum ni...nak pegi join melaut pikir banyak kali...gi soping mall pun dah tergesa nak balik sebab tak larat berjalan...kaki macam nak patah...tetiba leh pulak aku nak pi terjah tempat lautan manusia...hihih..nak feel raya mari katanya...tahun lepas dalam bulan pose ke Jalan Tar cari barang kawen...asik ulang alik sampai jemu...tahun ni pulak..dari awal ramadhan sampai ke hujung memang tak jejak lagi...hati nak tapi kenang kan manusia melaut...tak sanggup...

Sebelum mood ke Jalan Tar..aku warmup dulu pegi uptown danau kota...itupun gerak lewat...kul 12.30 malam baru pegi...konon nak elak orang ramai...banyak le...nak masuk jalan ke uptown pun tak bergerak...cari parking satu hal...pot parking yang selalu pun penuh...alahai...feduppp...tak putus asa EA pusing pusing cari parking demi bini nya yang kemain sakan berjalan tp hangat tahi ayam je tu...kang menangis merengek nak balik ...hehehe...malam tu adalah sangat pack ngan orang ramai...jalan berhmpit berlaga bahu...aku peluk la EA dari belakang kuat kuat...hehehe ngada kan..fedulikk..kang aku tercicir teringgal dari belakang.....

Hmmmmmm pada aku baik gi Jalan Tar kot...Uptown tak de apa sangat....aku pun tak beli pape...cuma EA la sakan...orang suh tengok baju melayu dia leh rembat Jersi murah murah kan...5 helai ko.....kemain...bermacam color dan team dia beli....sentap aku...dah pakai la jersi tu di pagi raya....tak hagak dia beli main grab je...pastu balik umah belek belek...pastu leh pulak sebut tu nak kasut bola baru....hadehhhhhh...bengang ni...tak habis habis ngan bola je...kang ada yang ksaut bola ngan jersi kena sorok...pusing nya pusing tawaf uptown...lebih kurang kul 4 pg..balik la...aku pun tak larat...EA sempat beli steambot nak buat sahur katanya...huhuuh...so balik la aku umah tanpa sebarang pembelian...yang sakan beli balik umah asik duk tatap dan cuba banyak kali..ialah EA..sabo yer kita ni nak raya ...lepas raya main la bola balik...tak leh jadi ni kena meredah Jalan Tar gak la ...haishhhhhhh


12.30 tengah malam sesak giler weh...

berpusu pusu kete nak masuk uptown

jalan kaki get ready nak melaut disini...

curi curi snap...uptown tak leh snap sembarangan nanti kena sound..berhimpit himpit


 
 AKAN KU JEJAK JALAN TAR...PEGI PAGI PAGI KUL 8 SESAK TAK??







Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

10 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

ye ke nok..kat downtown xleh snap..baru aku taw...aku pegi jalan tar hari tue jerk masa cuti nuzul quran tue..tue pun masya-allah hazab hoke..nasib baik amani xbuat hal..

Unknown said...

terer gak ko ni walaupun pregnan sanggup sesak2 dalam tu..kekadang mmg bess tapi kekadang phening nak membeli....

Bitt (double IS) said...

adehh kami tetap akan pergi malam raya gamaknya...cuma nak tanya kalo p awal kan harga sama je ka? tak pernah pergi jalan tar awal2 nehhh tapi tu la seksa beno perjalanan ke sana tu walaupon mlm raya hhehehehe

Mag said...

wiken haritu ke ni? aku pon salah seorang makhluk yang menyesakkan uptown danau kota tu..haha. xsedor diri ade baby=p

Anis Azalea said...

aku nak pergi jumaat

Faz Fazrin said...

sekarang semua jalan sesakkk

Softtouch [Hanim] said...

kat uptown danau kota tu xraya pun dia sesak jgk...jln tar lg lah sesak musim raya ni...

ratusiput said...

uptown jb pun aku tak pernah pegi nok..penuh ngan warga singapore.tak kuasa aku nk bersesak2.bulan pose ni lg la...nasib baik aku dah prepare awal2..

Nadine said...

wah, meriah uptown dgn org! :)

mamyharraz said...

sesak-sesak lah best..baru terasa bahang raya :D

alahai sweetnya EA nak temankan mimy shopping kan...

Google