THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

13 June 2011

Satu nya Yang Masih Ada... Tok Mak Ku :((

Hari Jumaat baru ni ..keluarga aku dikejutkan ngan panggilan dari kampung...nenek aku atau lebih mesra di panggil Tok Mak sakit dan kena admitted kat wad...bingung gak memikirkan ..apalak sakit Tok Mak ni sampai kena warded...risau sangat...inilah satu satunya nenek yang masih ada ..tempat semua bergantung manja...Tok Mak adalah mak kepada mak aku...kami cucu cucu memang sangat mesra dan manja ngan Tok Mak...yerlah ini je yang ada kan..Minggu lepas baru je Mak, Abah aku balik kampung jenguk dia...so far Alhamdulillah sihat walafiat..sakit lutut tu biasa la orang tua kan...umur pun dah 76 tahun...leh menyapu laman umah..leh jalan jalan masak..tetiba dengar dah tak leh jalan langung kaki membengkak...

Kesian pulak kat Mak Abah nak balik naik apa...adik aku Ekin keje lak minggu ni Sabtu Ahad...aku lak hati memberontak nak balik...tapi apakan daya aku tuntutan keje Encik Awak yang tak menentu...pulak tu kete aku takleh long distance...kete Encik Awak lak..tayar baru baru ni pecah tak berganti lagi...tayar spot rim gitu la...memang makan tayar nak ganti...RM la melayang layang...sebiji je dah harga RM450....macam macam hal betul...dan finally Alhamdulillah ada jalannya...Sepupu mak aku calling ajak balik sesama..tapi balik hari je la...tak kisah lah Muar, Johor pun bukan jauh sangat...pagi ahad mak aku bertolak kul 6.30 pagi sampai 10.00 pagi terus ke hospital Muar...

Semalam adalah hari Tok Mak menjalani pembedahan...menurut citer mak aku..Tok Mak mengidap sakit radang sendi...sistem badan dia dah ada kuman..dan pembedahan dilakukan untuk membuang air air kuman...seluruh badan Tok Mak takleh disentuh..sakit sakit bisa kesan dari kuman tu..Ya Allah sian nya Tok Mak..selama ni nampak sihat, gagah buat keje umah tak sangka penyakit ni dah merebak ke seluruh sendi..sedih giler aku nengok gambar gambar dia kat Wad..tak terkata..mampu menangis je la...terkenang pulak saat dia selalu bagi aku nasihat rumahtangga...balik kampung je aku mesti kena bebel pasal bab kawen ni..mesti Encik Awak kena backing ngan Tok Mak baekk punye..hihi cucu baru kann...untuk Tok Mak tersayang..dari cucunda yang jaun nun di Kuala Lumpur..semoga cepat sembuh ..amin...rindu sesangat ngan Tok Mak..Insya Allah akan cuba untuk balik kampung yer dalam minggu depan..


Tok Mak kena warded...nampak muka dia mengerang kesaikitan..kesian sungguh...aku lak terasa kesakitannya

terharu nengok wajah tua kesayangan ini....oh Tok Mak ku :(..

Anak anak di sisi jadi peneman...Pak Teh ku cuba menenangkan Tok Mak yang kesakitan

Tido selepas diberi suntikan bius..berehat la Tok Mak ku...semoga cepat sembuh...kami tau Tok Mak kuat semangat





 SAYU HATI NENGOK GAMBAR TOK MAK WARDED...








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

7 comments:

Deqna said...

Semoga tok maknya cpt sembuh yer...Amin..

ratusiput said...

sama2 doa utk dia k..

PinKy MoMMa said...

get well soon tok mak..
ko untung nok ada lg tok mak..
mak jumpe masa kecik2 dulu je huhu..lg sedih..

mamyharraz said...

tersentuh sgt :(

moga tokmak cepat sembuh..

InaAchik said...

semoga tok mak ko cepat baik...
sama2 kite doakan...

Nailah Azman said...

Semoga cepat sembuh untuk Tok Mak!
Banyakkan berdoa untuknya Kak Mimi.

Softtouch [Hanim] said...

semoga tok mak mimy cpt sembuh....aminn

Google