THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 March 2011

Projek Mega Tertangguh..iskk Apa Ke Hal Ni

Aku pasti ramai kalangan blogger adalah wanita...ewahh wanita tu...ehh semalam hari wanita kan..selamat hari wanita uolss semua...tetiba nak guna ayat wanita...sebab berbangga menjadi wanita...kan kan..sapa setuju...sila angkat tangan tinggi...wuiii tinggi giler angkat..hahah..macam la angkat kan...korang berani nak angkat tinggi...sebenarnya aku ada pertanyaa untuk wanita wanita...yang tak wanita tak yah jawab la yer.. cecite nya berbunyi begini.......

"Hari tu aku bermasalah miss peyed menyorok 2 bulan..pastu bila dah menjelma lak...lama la pulak...selalu 6- 7 hari je...pastu masa hari ke 6 tu aku tengok dah habis...so aku pun consider dah habis la...pastu esok hari ke 7 aku tengok ada lagi..aiseh projek mega bertangguh ...hehe..tapi tak banyak pun ..hari ke 7 sampai la hari ke 11 just dot dot color coklat je...finally hari ke 12..bersih sebersih nya...ye baik la projek mega akan bersambung semua ....waktu sangat sesuai kan kan...hari ke 14 tu adalah hari subur terbaik menyemai benih...tapi tapi tapi...miss peyed muncul kembali setelah 4 hari bersih..pada hari ke 16..apakah ini?? kalau darah lebih 15 berterusan is consider darah penyakit kan..tapi kes ni cam ner lak...sebab aku dah habis bersih pada hari ke 11....untuk hari ke-16 sehingga hari ni, hari ke 17 aku dapati miss peyed muncul bersama signal period pain mencucuk cucuk...tak tahan okeh macam hari pertama..."

Itulah masalah teman sebenornya...adehh...ada ke antara korang mengalami masalah ni...memang normal ke or sebalik nya..risau ni...laki aku pun risau sebab projek mega dia tertangguh..hish hish...hahaha ..sebelum aku gi ke doktor ..aku nak minta pandangan dan pendapat kawan kawan..yang benor alasan takut ke doktor yer ...heheh ...apa kah sebab musabab ni...tension aku..dah la period pain...tak senang tul...duk diam diam sudah la...bantu kami tolong kami..yeayyyyy..adeh macam macam hal la ko ni miss peyed..hari tu menyorok 2 bulan..sekarang asik tak nak benti je...pahal niiiiii....dia sudah buat pasal!!....yang pasti laki aku sekarang ni bertongkat dagu  la sambil mengira kalendar tak sudah....waaakakaka...haippppp aku pun gak ni bersama sama tongkat dagu le kita yer bang..!! nasib ada ayat berbunyi..."sabar itu separuh iman"..





9 comments:

Queen said...

pegi je jumpe doctor beb..lagi bagus jumpe doktor yang sama ko jumpe before..

sebab sepatutnya period adalah makin teratur....

farahfatihah said...

dulu fara pun sama..2 bulan xdatang sekali datang mmg byk n sakit....pas tu try mkn asid folic..alhamdulilah dah 2 bulan date period sama

Nailah Azman said...

Sis, orang cakap bru kahwin mmg cmtu.
Taktau lah.
Sebab ramai kwn Neklah pun mcm tu gak. Hehehe.
Tapi kalau nak lg elok, jmpe doctor je lah.

~Rina Mazlan~ said...

Ko kena sabar, bukan senang nak dapat anak beb. Tapi aku senang je, alhamdulillah.

Kawan aku 2 tahun tawen baru la ni dapat anak.So kena sabar ye. Jgn gopoh. :p

PynGees said...

mimi...

kata org & kata doc jgk..bila kita baru kawin nie mmg kekadang kita nye 'best friend' tu akan t'ganggu sbb ada gangguan hormon disbbkan 2 hormon sdng b'gabung...

tp klu ianya b'larutan & m'ganggu gugat keselesaan anda...just go & c the doc dear..

Anis Azalea said...

bahaya gak kau ni. macam2 yek

Unknown said...

mgkn kitaran period akak x betul kot...kena check doktor nie

Softtouch [Hanim] said...

xpernah plak sy kene mcm tu mimi..baik awk p consult ngan doc...tp mgkin jgk perubahan hormon

sedapnya laksa yg mimi masak..janji sedap di tekak suami dah bagus sgt tu..hepy je kan bila suami mkn n suka masakan kita..

wa bwk bekal..betul mimi dah jimah duit lunch tau kat situ..pastu pauslah mkn sbb sndiri yg masak kan...

Ummi to NAJLA,EMRAN & RAFEEQ said...

Assalamualaikum

Just to share the info as a pharmacist..Period tak regular disebabkan oleh irregular hormon..one of the factor mcm stress, medication also menyebabkan perubahan hormon..

The natural way ambil Evening Primrose Oil 500mg 2x per day untuk regulatekan balik hormon..insyaallah ot helps to regulate balik

if using medication)( Drug) the best one is to consult gynae first yang akan buat either ultrasound or vagina scan untuk tahu keadaan uterus..

ada rezki insya'allah akan cepat dapat baby cuma jangan too stress out k.. :-)

take care

Google