THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

11 February 2011

Sudah Berusaha...Terserah lah...

Halu blog...semalam aku tak update apa pun...maaf la ek..mood blog dah sangat ke laut..pasal pa ntah...alahaiiiiiii....lately ni macam macam hal yang terjadi...takpelah yang terjadi tetap dah terjadi...yang penting hidup kena diteruskan...aku anggap semalam yang datang adalah satu suntikan semangat untuk lebih muhasabah diri...dugaan kah?? hmmm mungkin?? segalanya dah selesai ..biar aku teruskan semua nya....hikmah di sebalik pun sudah aku nampak...semangat semangat untuk teruskan penghidupan...Alhamdulillah...

 Opps serius nampak...takde ar...aku  nak huraikan segala kekusutan melanda...tak perlu aku citer detail...cukup cukup la hal privasi simpan sendiri kan....nak aku luah sudah tak terluah...biar lah Allah mengetahui apakah gejolak yang melanda isi hati aku ... .okeh okeh citer pasal semalam...sapa yang kawan aku kat FB mesti pasan kan...semalam aku sibuk duk seburtcheckup ...jeng jeng...ada yang congrat...pehh terharu lak...padahal tak ada apa pun...status itu pun sebab kredit yilekk poci so letak la kat FB untuk pemberitahuan rakan sekerja...huhuuh.....yer la kalau dah sebut checkup opcos orang duk tertanya pasal pa...lagi pulak aku ni dah kawen...soalan lain adalah dah tentu soal ANAK...

Happy nya dengar nama ANAK...tetiba rasa semacam je...naluri aku dah sampai ni...aku tak merancang langsung....hari hari berusaha gigih untuk anak...huiyooooo.....makan asid folic pun sudah....sebelum kawen lagi sudah ku telan....standard ar dah kawen kan...nak anak usaha lebih la...ini adalah faktor rezeki dari Allah...hari hari berdoa jangan putus asa...pada dasarnya ya kami baru kawen tapi aku ni berkawen di lewat 20an...tahun ni nak masuk 3 series dah pun...sudah pasti aku mau anak untuk kebahagiaan kami sekeluarga....dengan itu kalau boleh aku dan suami seboleh nya berusaha berikhtiar ke arah cara mana sekalipun...walaupun ada yang kata kami masih baru sangat...yerlah baru 2 bulan...tapi aku tetap ngan pendirian aku...jangan sampai terlewat baru nak tersedar.....

Citer semalam yang MC itu adalah berkaitan di atas juga.....punca nya adalah setelah 2 bulan kahwin aku mengalami gangguan putaran haid dah ting tong ke laut...yess masalah hormon sudah melanda...start dari hari nikah aku period...itulah last aku datang dan til now still tak datang lagi.....kalau sebulan delay aku leh sabar lagi...siap buat ujian kehamilan ..hmm its negative...takpe cuba lagi...tapi still takde simptom period....aku kalau period mesti ada simptom..even lambat camner pun mesti ada...sakit breast or sakit pinggang...dalam 3 minggu paling lewat pasti period is coming..tapi kali ni dah lain..tak de rasa langsung period pain...ahh sudahhh ...dah nak masuk 2 bulan ni...ok kuatkan hati buat lagi...yang kali ni buat ada samaran sket...macam something wrong...patut 2 line dah confirmkan...ini satu line clear..satu line tu macam samar...oh apakah ini?? berdebar

Aku nak kepastian ..dan kebetulan semalam ada checkup pakar. neurologi..aku minta refer ke pakar gynae HKL...pehh ramai nya orang kat HKL..padahal bhgn pakar okey..takpe aku tahan menunggu ...2 jam lebih baru la giliran aku sampai...hmmm buat pertama kali checkup ni just soal siasat dalam kain...tanya masalah....ituini bla bla...citer masalah...kena buat scan...adooii scan...test balik...hmmmmm takde rezeki kami buat masa ni...cuba lagi...tapi ada checkup next round untuk peringkat seterusnya....untuk check kestabilan hormon dalam darah ...dan nak test sperm..opsss terlalu awal ke?? takpe kita cuba yang terbaik...aku sudah berusaha ke arah itu...selebih nya...terserahlah...Allah maha mengetahui...apa yang terbaik untuk kami suami isteri...amin







26 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

xpa beb..enjoy ur honeymoon dulu...lambat bukan beerti xda kan..don worie k..aku doakan yang terbaik tuk ko...aku dulu pun..lepas 8 bulan baru melekat nok..yang penting..usaha...doa...dan tawakkal...jangan setakat doa..xda usaha..dan jangan setakat usaha xda..semua kena seiring dan sejalan beb..ok..muahhh dari aku n amani..

InaAchik said...

ko br beberapa bulan nok... sabo2...
bayangkan kami2 yg bertahun tahun menunggu ni... kite usaha dan selebihnya tawakal dan redha dengan ketentuannya...

Liyana said...

caiyok kak. x sbr nk tgk junior kak mimy & abg megat ni :)

Queen said...

takpe...ade rezeki ko nanti tu beb...jgnsedey2..ko sedey lagi kurang possibilities tu..k!

Rinah said...

Belum lagi tue..berusaha..

hi :)

Nadine said...

Jgn sedih2 ye Mimy, belum sampai giliran you lagi tu. I faham, setiap org yg br berkahwin mesti nak cpt dpt anak (unless yg nak enjoy dulu la kan :P). I dulu pun mcm tu...4 bulan kawin br mengandung.

Its a right thing to do pegi check napa period you tiba2 tak regular. Dr. lebih tau kan. I doakan ada rezeki you utk timang cahayamata dalam masa terdekat. InsyaAllah, doa n tawakkal banyak2 eh. Yg penting kena happy slalu...kalau stress susah jugak nak lekat ;)

iela said...

sabar ye mimi ...nanti bila sampai masa dia ..mesti dapat jugak...saya dulu 6 bulan baru dapat...dah dapat tak sanggup pulak untuk kali ke kedua ...hihihi...tapi kalau dapat terima aje...

ratusiput said...

sabar byk2 k.tgh2 cmni mmg kalut skit.stress.normal tu.yg pntg ko jgn pk sgt.rilek je.dlm kes2 camni bila kite nak sgt....mmg lambat jdnya.dugaan.so aku hrp ko sabar n truskan life cam biasa je.takyah hirau pasal org lain k.tak elok utk hormon ko.ade sebab nape tuhan tak bg kite anak sekarang.DIA yg lbh tau apa yg terbaik utk kite.semua tu ade hikmah.ade sebab.so jgn risau2 nok...

an15 said...

my friend amik Clomid, nak betulkan period cycle dia and increase progesterone hormone.

Kat PPUKM Cheras ada fertility centre, orang takde la ramai sgt mcm HKL. Tapi kena mintak any doctor kasi referral letter then set appointment.

Be strong! We are in the same boat honey :)

-anidaothman- said...

jangan besedey...
terselit beribu HIKMAH..kenapa ALLAH blom lagik kurniakan TINY DOT.... sabaq naa

sampai masa ketika satg dia bagi..
jenuh geleng pala..sesilap ken pn xsmpat nak ikat..

akak....BERSANGKA BAIK DENGAN aLLAH..insyaA'ALLAH HIKMAHNYA...

awai lagik..HONEYmooONlaaa dl

farahfatihah said...

babe, myb mmg sbb hormon kot...sbb ari tu pun i lambat....

sabar yer

kella said...

faham weh.....
takpe kita cuba lagi..
aku lagi la lama...tapi kalau tuhan belum mahu beri nak buat macamana.. yang penting kita usaha kan... :)

Unknown said...

sama2x kte berusaha ke arah tue..fhm perasaan yg akak alami sbb kte kahwin dlm ms yg dekat tarikhnya..ramai yg dok sibuk tanya psl 'anak'...xpe,la ada rezki x kemana kak.

Kaseh said...

pertukaran hormon tu biasa babe.. bila dah bersatu ngan suami mmg jadi mcm tuh...kadang2 apa yg kita tak mkn dulu..tp suami kita suka..tiba2 kita jadi suka pulak....
tentang anak tuh.. kau da usaha kan..redha dan tawakal..insyaALLAH.. tips...ko kena g tpt sejuk2 utk buat anak..pastu jgn stress..relax je...
chewaahh ye ye aku bg tips eik..tapi tu la yg doc aku bgtau dulu..just share je ..hehe

Unknown said...

Insyaallah adalah rezeki tu...yang penting usaha...samala2 berdoa.....

Softtouch [Hanim] said...

xpe mimi...sabar ok..lagipun awk br lagi...adelah hikmahnya..jgn stress2 ok...enjoy masa berdua ni...betul..doa n usaha buat seiring yer..sy doakan moga mimy cpt dikurniakan chaya mata...amin....

Softtouch [Hanim] said...

xpe mimi...sabar ok..lagipun awk br lagi...adelah hikmahnya..jgn stress2 ok...enjoy masa berdua ni...betul..doa n usaha buat seiring yer..sy doakan moga mimy cpt dikurniakan chaya mata...amin....

Bitt (double IS) said...

insyallah...ade rezeki tak kemana darling...

mimie hamdan said...

sabar... byk2 sgt kena sabar... me oso trying nie hah... dah naik letih jumpa doc... last2 hb kata redha ajerla... dah mmg rezeki aku anak satu jer... alhamdullilah dan syukur ajerla... no worries babe... sabar kay...

btw.. aku nyelit jap... jemput join Giveaway Bersatu by Mimie & DC kay...

http://www.delicious-cuppies.com

my.mastura said...

mimi, nk tny...

pregnancy test tu..ada kuar 2 line ker? satu clear, satu x clear?

aku dulu pon gitu gak..1 x clear..biler scan x nmpk..tp doktor kata, aku peknen sbb 1 line x clear tu sbb hormon peknen aku x byk..tu yg x clear...lg 1, scan x nmpk sbb punci kencing aku kosong...(aku rasa) utk early pregnancy ni, dia memerlukan ounci kencing yg penuh utk nmpk kalau ada fetus itu...

its me said...

tawakal dan berdoa jgn putus, aku pun alami mcm ko mase memula dulu...hormon tunggang terbalik, meloya bagai..eh memcm la...oirg nak anak memcm aku rase...

setelah bersabar, berusaha tawakal alhamdulillah aku peknen gak akhirnye...enjoy ur honey moon, aku da sgt puas honey moon ngan boy sethn 7 bulan honey moon sampai kehadiran si tiny dot yg amat mengeumbirakan hati aku ngan boy..insya allah..kalau da usaha tak lama lg ade la hasil..aku doakan ko nok...

Nanie-Izailani said...

Kak mimi,tak semua org bila kwin jer terus lekat.mungkin ada hikmah knapa allah belum bagi rezeki lagi kat k.mimi.selagi belum ada anak ni baik enjoy ur life dgn husband..honeymoon berdua puas2 dulu ok..nti dah ada anak perhatian pada suami pon akan berkurangan sikit sbb lbh fokus pada anak je.so manfaat kan lah masa yg ada ni.klu k.mimi terlalu berharap snngat pon takleh jugak just be cool,rilex & chill jer..insyallah nanti tau2 je dah ada nyawa dlm perut tu..

just nak share pngalaman sikit..yani dulu pon pas kwin agak stress sikit lah sbb sume org tnya bila nak dpt anak..tp lama2 buat tak tau je & tggu dgn penuh sabar.sudahnya 6 bulan pas kwin baru lekat..tau2 je dah ada baby dlm perut pon..alhamdulillah..

Jgn stress sngat pikir pasal benda ni ok..takpe k.mimi 3series pon yg pnting u will be hot MUMMY!

-anidaothman- said...

AKAK.....misss u so much..

g mana nie....DIAM jaa.....

akak, take care yaa...muahhh

Unknown said...

tak kak mimy rin doakan semoga murah rezeki ya.. byk2 kan berdoa amin

Cikmin said...

Salam mimi..kalau cikmin lah kan..kalau line yang 1 lagi tu blur2..memang dah ada..bila doktor scan kata tak nampak apa2..apa yang cikmin cakap ni bukan nak beri harapan..tapi just take care diri tu sementara tunggu next cek up..jangan amik ubat sebarangan..mana tau..'dia' memang dah ada cuma tak jelas je lagi dalam imbasan tu kan...sabar ya.. :)

atoyissan said...

mi..takpe cube lagi..tapi biasanya kalau 2 line dh nampak tu walaupun samar biasanya good news..takpe insya allah de rezeki doa jek bebanyak dear

Google