THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

25 February 2011

Kes Meroyan...Betul Betul Bukan Cobaan

Hari ni aku nak buat entry lepas geram pasal kes semalam yang betul betul membengang kan jiwa raga, kepala tengkuk segala mala....aku tak suka nak citer bab berhangin satu badan kat blog ni...blog aku ni suci murni...citer yang happening je.....huhuhu....tapi jangan sampai aku hilang sabar....orang tengok aku happy ..gelak je...kalau benda tu tak menyesak kan jiwa selagi boleh aku simpan pastu let go....kes semalam memang betul betul buat aku naik baran....bukan sekali dua kali dia baut macam malahan berpuluh kali kot...aku pernah tulis pasal dia dulu kat http://nurmimy.blogspot.com/2008/11/what-goes-around-comes-around.html.....perlu ingat aku ni manusia bukan robot.....bila dah bergelar manusia ..paham paham sendiri la bila limit nya dah sampai...sampai bila nak pendam rasa....meletup gunung berapi la....bommmmmm!!!!!!!
Ada yang dah baca kot status aku kat FB malam semalam...yang se department ngan aku memang tau citer la citer yang ala ala macam drama sinetron ....aku tak cari pasal ngan orang tapi ada sorang makhluk tuhan ni tak pasal pasal baik hati sangat cari pasal....haishhhhh....kan sudah kecoh satu opis....benci tul aku...aku ni bukan manusia tak boleh di tegur....tegur la aku kalau aku ada buat salah silap tapi kena la ada cara takkan kat dalam toilet pun ko nak tegur....tak habis ngan toilet ko nak pekik bagi satu opis dengar...betul ke cara ko?? ingat aku ni budak kecik ke?? haloooooooooooooo ....ngan anak anak ko boleh la...aku ni dah besar bangka...

Aku tak kata la aku ni baik benor dalam kes ni...aku pun ada salah nya jugak...tapi cuba fikir kalau korang berada kat tempat aku ...setiap kali benda kecik dalam hal keje asik nak tegur macam aku ni budak kecik...benda kecik tak yah la besar kan...tapi ni tak ..bertalu talu duk cakap benda yang sama berulang kali....kalau rasa tak puas tegur ...ber emel pulak...calling pulak...common profesional la skit...kita leh bincang kan...masuk bilik...cakap apa benda yang nk tegur tu..ini tak main terjah je...bukan kira orang sekeliling aku...dah la tempat aku ni open...ramai orang...maruah aku okeh...nampak sangat aku ni tak reti bahasa mencari pasal....ko tu dah la senior dari aku...buat perangai senonoh sikit....baru la orang boleh respek....lagi satu cara menegur tu...hapa ko ingat ko senior the way ko cakap tu boleh la sesuka hati sinis?? aku boleh dengar ,dan hormat kalau orang boleh cakap ngan aku baik baik....intonasi percakapan tu...tolong la jaga skit.....menyakitkan hati....

Semalam memang bertemu buku dan ruas la kan...benda yang kecik di besar besar kan...miss communication je...tak pasal pasal ko nak hentak meja...mengomel depan orang..kat depan mata aku lak tu...apa ko tak leh cakap elok elok ke??..aku ignore je...buat diam lagi bagus....tapi makin aku diam ...ko cakap  ...pandang aku kemain menjeling....haishh makin menddih la darah kat kepala aku ni...aku ni bukan boleh kalau satu benda tu asik duk sebut je...hangin satu badan la....so aku dah tau aku dah hot temper...aku akan diam...takkan aku nak lepas kat orang kan...yang minah tak reti bahasa ni...kat toilet pun tegur lagi pasal tu....selama ni ko tegur aku diam je...angguk je...

Semalam aku dah tak tahan nak meledak...aku menjawab "apa lagi ni tak habis lagi ke?? dah dah tak mau dengar"...tetiba ko nak naik hangin meroyan menjerit kat toilet...bodo...kan ke orang ramai kat situ....aku blah je malas nak layan....sekali aku dah masuk opis balik...dia follow aku...kali ni lagi teruk meroyan dia...dia serang aku balik kat meja....dah la timing tak kena...waktu aku nak balik...ok fine...ko cakap apa ko nak meroyan....aku jawab simpleje "oklah kalau rasa betul..betul la"....dia mengamuk seh..macam orang gila...mak aiiiiii ini meroyan betul ni...tak malu okeh...aku blah je...peduli apa aku ko nak meroyan....yang malu ko...dah habis satu dept duk tengok ko meraung macam orang tak betull....mental

Dengan bos aku terimpak sama...nasib bos aku memahami keadaan sebenar...bos aku tak pasal kena menenangkan orang meroyan....pertama kali aku tengok orang meroyan betul betul bukan cobaan padahal apa la sangat nak di perbesarkan just a small thing...macam la takde hari lain nak discuss...tegur tak kena cara...ada aku kesah ke....nak tegur biarlah berhemah...bukan main sedap bahasa je...aku tak naik hangin kalau orang tak cari pasal ..ingat yer...selama aku kat situ pernah ke aku amik tau hal orang....pernah ke aku buat orang marah....orang respek aku...aku respek..tapi jangan sampai aku hilang respek...nak kata aku kurang ajar...cakap la...tapi kotapis diri ko dulu kenapa aku jadi macam tu...pernah ke aku kurang ajar ngan orang sekeliling kat opis tu?? tapi dengan ko dari dulu aku memang tak boleh ...fikir okeh...dan sila muhasabah diri ko balik kenapa ko tak ramai kawan kat situ padahal ko lagi senior dari aku..keje dah berbelas tahun...apa la sangat aku ni baru 4 tahun.....yang benor diri ko tu emosional...semua orang ko anggap salah dan tak betul...respek orang plzzzzzzz......renung renung kan selamat beramal.....




9 comments:

farahfatihah said...

sabar babe..tarik nafas panjang2...fuhhhhh

ratusiput said...

mmg sakit otak nok kalau ade rakan sekerja camni...~sabar k.

Myn said...

ler ko ke. patut ah smlm ade org ckp kat aku ade "org gaduh jerit jerit." aku cam "oh yeker" hahah tak ambik port. lantak kan minah tu nak meroyan babe. saiko kot.

kella said...

beb... sama kes nampak cama aku! bertemu buku dan ruas!
ramai orang nasihat aku sabar.. maka aku pun nasihat ko sabar gak la..
biarlah orang begitu.. dia tak kasihankan dirinya sendiri..

err.. ni sape? yang ko penah citer dulu ke nih? hmmm

Mr & Mrs Sallehudin said...

cayalah Mimizioulicious..
kat ofis I pun sama gaks.. ada org perasan dia bagus & perfect. konon2 ada experience 8 thn kerja.. podahh tapi bile dia buat presentation umpama experience 8 bulan aje kerja. Pastu mengadu kat BOSS pulak yg I nie mengutuk BOSS.. tp sebenarnya sessi mengutuk tu dia pun join sama.. bengong!!

Kaseh said...

ko dah lega skang beb? menda macma ni mmg kena luahkan jgn pendam ok.. nampak sgt dia ada masalah mental la.. ko jawab releks je aku tgk..tapi kalau dia dah melatah lebih2 tuh aku rasa dia bukan ada prob pasal kerja je tuh..mesti ada kena mengena ngan personal..tapi dia takleh nak handle..dia jadikan pat keja mangsa utk lepaskan marah dia..dan silap timing lak..ko yg kena...

an15 said...

woooo..... teringat kisah lama.
sabar byk2 k :)

diana aziz said...

Tk sgka lak lps nana balik je dr opis tu, terus jdk mcm nie.. smlm de gak dier sound2. dia ckp "awk pun sama. kalau kije awk, semua nk cepat2. tp kalau kije akak, awk lmbt2kan".. oit2..! xpsl2 nana pon kena skali. mujur nana x bls, "akak, sy call akak bpuluh2 kali, pyh benor akak nk jwb, pe kess?". Tp nana mls nk pnjangkan citer. senyum je ckup.. slagi leh sabar, kite sabar..

Softtouch [Hanim] said...

sabar mimy..eiii xmalu ke dia jerit pekik mcm tu...psiko apa dia tu...

Google