THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 December 2010

Percubaan Membuat Desert Oreo Cheese

Citer masakan la pulok...ehehe...rasa teringin bebenor nak try buat desert ni ..rasa membuak buak apatah lagi selepas rasa secebis yang di buat oleh kawan opis aku Adeeb...resepi ni pun dia yang bagi...so apalagi...kesempatan cuti weekend aku buat la..konon nak bagi Encik Awak makan...tapi dia bukan la penggemar desert..manisan ni...lagi ada cheeseeeeee..hampunnn...tak makan la dia....asben aku tekak melayu ...suka makan kampung....segeng ngan mak abah aku....sesuai kan menantu dan mertua....dan yang akan menghabiskan la sapa lagi sang bini dia la...pengsannn makin gemuk dempol la yer.....hehehe....Oreo Cheese ni senang je buat nya...tak payah bakar pun...ilikeee..aku suka simple simple ni....nak tau apa yang simple benor tu...jom ....tiru tiru buat eh...sedappppppppppp wa cakap lu....secret recipe mahal tak cukup1 slice...kalau buat sendiri berslice slice i tell u....yummmy pummyyyyyyyy



OREO CHEESE


Topping

2 packs CREAM CHEESE...(biasa beli philadephia nya..tapi mahal try pakai brand tartura...murah n sedap gak....sama je rasa...)

2 packs OREO

200-250ml WHIPPED CREAM (beli yang dalam kotak kecik je)

3/4 cup Gula Halus



Crust

2 packs OREO (tumbuk halus...)

1/2 packs of BUTTER (cairkan)



Caranya.....

nak buat crust dulu....

hancurkan oreo halus halus...aku pakai blender je....

cairkan butter atas dapur

then campurkan oreo hancur dan butter cair ...SIAP.....pastu ratakan dalam pan...masuk fridge sejukkan


Nak buat Topping lak.....

bahan bahan sediakan dulu...whipping cream, oreo, cream cheese..butter tak yah..hiasan je tu dlm gambar

pukul whipping cream sampai sebati ala2 berbuih gitu...macam pukul telur..letak tepi dulu...

pukul cream cheese lak....terpulang nak pakai mixer or tangan...

pukul sampai lembut yer...pastu masukkan gula halus

dah agak sebati masukkan oreo kasi pecah pecah..kacau

kacau sampai sebati macam ni

dah sebati sikit sikit letak whipping cream sikit sikit...kacau pastu letak lagi...jgn sekaligus

owhhh ready laaaa...nak tuang dalam pan....makesure smpi adunan sebati yer

siap sedia dalam pan untuk disejukkan dalam fridge...at least 6 jam key....sabarrrrr....

taraaaaaa dalam fridgeeeeee.....sila sabar tahan air liur

after 6 jam...yeahhhhhh jom potong potong....

cebisan oreo cheese ....uishhhh tak sabar..........

selamat makan uollls....dan boleh la cuba...tak jadi jangan hantam sama aku yerkkkkkkkk






Important :Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image.MIMY HAMID

16 comments:

Bitt (double IS) said...

yummmehhhhhhhhhhh...dari hari dok tengok orea cheese ni tapi belum ade kesempatan mau buat...nanti buleh buat asik minum oreo shake je hehe

Unknown said...

shodapnyer leh cubo ni hehe

Ilyani said...

sedap nye...nk ckit... :)

LiAnA said...

kat rumah ni mmg hantu cheese... mmg wajib buat ni... timer kasih bg resepi... cedapnyaaa

Kaseh said...

ada lagi tak? meh aku nak sket...

shuhadah Zainol said...

sedap ni...mesti cuba ni...ofcoz...dah terliur sgt2 dah..

cik xxx said...

mimy,
oreo mahai. kalu pakai cream-o buleh ka..

ni mana komen juri? chef masak chef sendiri rasa tak tril la wei.

aku dok tuggu la ko kol aku kalu pi jj.. (aku yg setia menanti :p)

InaAchik said...

uyyooooo...
hebat la kwn mak skrg!!!
big claps to mimy @ bini megat!

Queen said...

sedapnyaaaaa

NeenaAnuar said...

cesssssss!! ko dah buat aku terliur beb! tolong poskan kat aku bule? heheh..

Liyana said...

sedapnye... nak try nt nih... hehe

its me said...

uuu cedap nyer bebeh...nak nakkkk...da rajin masak ko ..bagussss

DiDiLiA said...

My Huuby sangat suke oreo... nk try buat la...

***Zai Yusof*** said...

hi nk tanya ..2 packs oreo utk crust and another 2 packs for topping ke? semua skali 4 packs ya ? pls help :)

Ann Ishak said...

satu peningkatan yang bagus kawan mak nih...haruslah mak pun mencuba jugak, lepas tu mak blogkan sekali yer

Unknown said...

sedap yeeee nk cuba buat nie.. bilala tika nyer abis selerak dapur klu gini :)

Google