THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 August 2010

100 Hari Nak Kawen

Tik tok tik tok tengok jam dan tarikh sekarang...wah ada lagi 100 hari lagi ni nak kawen...tetiba perasaan rasa macam banyak lagi tak siap...adeh...memula dulu kemain siap2 kan awal awal pastu bila nak dekat dekat macam malas pun ada...aku sudah lepas tangan bak kata mak aku....aku sekarang macam serabut...nak kuar malas ....bila gi jalan TAR cari bahan bahan kerja kawen...lain yang aku beli..habis fulus aku...hehehe...giler aaarrr...ada je benda tak sepatutnya bukan untuk kawen aku beli..apa sudah jadikkkkkkkkkkk...weii tolong pekik kat telinga aku ni...JANGAN BOROS MACAM GEORGE SOROS.......okeh okeh melalut pulak...aku nak spotcheck checklist apa aku dah prepare..

1. Lokasi - Nikah kat Masjid kalau boleh nak pagi jumaat tapi tgk tok imam free..berkat..ehhe...pastu petang leh outdoor gedik...
Reception - Dah booked depo RM500 (1 jam RM100)Pusat Komuniti Taman Koperasi Polis - tengahari
Bertandang-Rumah Encik Awak di Ajil, Terengganu

2. Makanan - Masak sendiri oleh kawasan komuniti rumah...family uruskan..

3. Kerusi Meja Dewan - Family arrange dah bayar depo RM1K......alas campur kelabu n pink

4. Pakej Mak Andam - include baju, pelamin, bilik tidur, mekap dll.... Booked !! opcos amik kak wawa (cleo studio) ...ada baki 2K tak bayor lagikk..ok takpe installment till now...pelamin, baju, deko semua aku pilih...eheh

5. Deko Hantaran - Maksu buat..jimat upah !!! bahan dah beli..alas pun dah siapp separuh...tapi baru 5 biji...eheheh aku buat tema bantal...then letak flowerr...flower dah beli gak kat pemborong bunga ..total kos kat sini lebih kurang RM30++ gak la...

6. Barang Hantaran - Ada yang dah settle..ada belum...benda besar tak beli lagikk...like barang kemas & cincin ....lain lain done...pehhhhhh jgn ckp costing agak giler RM1k untuk semua...gilerrrrrrrrrrr botakkk

7. Gift Tetamu -Yessss berjaya jumpa pembuat anyaman..dapat kurang sikit....sikit je...import terengganu kiteee...dah byr depo RM500....

8. Kad Kawen - dah tempah tapi tak siap2 lagikk..draft pun tak tengok lagi ni...haiyaaaa wan lambatnya ko....family aku bising ni...harga pun tak tau...eheheh ntah2 FREE kot...amin..mana tau nak sponsor lambat sgt niiii

9.Photographer - dah tinggal baki RM800.. okla..tak byk lg...www.kerenggahitam.com.my

10.Videographer- errrr tak terpikir lak....nak cari gak..tp nak murah2 je...ada nak rekomen

11. Baju Nikah- color putih bersih ...sudah tempah dengan mak andam..baju sendiri...
Baju Reception - baju baru & design sendiri tapi sewa mak andam nya....color dark grey...
Baju Bertandang - baju aku sendiri color biru turqoise...tp tempah mak andam
**NO BAJU TUKAR TUKAR 10 HELAI....heheheh...banned buat penat jeekkk

12. Kek Kawen - dah book ngan kak long kak masni...sekali ngan mini cuppy cakes..

13. Makanan kudap kudap gift - mak aku arrange...kejap nak kerepek la kejap nak biskut santan la...kejap nak baulu la...tetiba kejap nak muffin la...camno...

14. Borang Nikah -dah ada...tp nak tulis tak de mood...amik feel dulu ek..nanti la...belah laki pun tak buat lagi...lepas raya la..

15. Prosedur kawen - kursus dah pegi..hiv test dah buat...cari sijil nikah mak abah pun dah ada...tunggu nak sign je..heeh borang x isi lagi lee

16. Pakej spa - amik kat d'belai spa sri gombak je....pakej ratu sehari..amboi amboi....hehehe....
(RM 250)
(2 week session)
1x Facial Treatment
2x Herbal Sauna
2x Body Scrub
1x Body Moisturizer
2x Flower/Milk Bath
1x Collagen Soothing Eye Mask
Free : Foot Jacuzzi, Herbal Tea + SPECIAL GIFT

17. PA system, karaoke- ada konflik...tak mo campur...abah aku nak karaoke lagu lama...haihh...pop yeh yeh nya...ok tunggu je sapa..aku dah siap list lagu moden ni...


18,19,20,21..apa lagi ek...........apa yang tertinggal tolong bagitau ekkk..thanksss








APAPUN BERDOA TAWAKAL CEKAL TABAH DALAM MENGHARUNGI DETIK DETIK MENUJU BAHAGIA...SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALANYA SEBAGAI HAMBA ALLAH KITA HANYA MERANCANG....DOAKAN YANG BAIK BAIK YER!









14 comments:

noradzlina.kamdani said...

wah meriahnye plan...semoga semuanye berjln lancar

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

tick tock
tick tock
tick tock
tick tock
tick tock
tick tock
tick tock

;) hehehehhehehhee...
at the same time mesti tak sabar kan nak tinggal sebumbung...hehhehe ;D

Anis Azalea said...

pjg naa list..titibe aku rasa nak pengsan kalau aku kena buat benda2 ni sekiranya jodohku dah sampai...so aku taktau nak kena tambah ape kat ko..

Nadine said...

insyaAllah..Nadia doakan semuanya berjalan dgn lancar. All the best Mimy! :)

Anonymous said...

mimie...
En. Awak org Ajil upenye..hehe
Mya pn org Ajil, n nk kawen lagi 93 hari..
tp mya tgk list mimie tu mcm dh 80% complete..mya punye br beli brg hantaran huhu

Myn said...

tetibe ko buat aku seram cesh,
aku pun malas nak isi borang. ko isikan je ah hahahahah *tetibe kan*

ratusiput said...

perghhh....aku cume dok terbayang $$$$$$$$$$$$$ je nokkk....

Queen said...

semoga sukses nok...try la join Quiny Bridal giveaway..

http://quinybridal.blogspot.com

untung2 pre wed free..heee

Unknown said...

wah,spa tu yg syok tue tgk harga...semoga sukses persiapan kak mimy..byk dh akak dh wat..mia pun byk x settle

Ann Ishak said...

sila isi borang kawen sekarang...kene submit dkt jabatan agama tiga bln sebelum kawen. aku nye dah siap, tinggal tunggu masa nak antar. dalam banyak2 list ko, isi borang ni jer yg dah siap, yg lelain...halimunan

mimis said...

ok.. wish U all the best ok..

mimis said...

ok.. wish U all the best ok..

rudybahar said...

pasal video & photo tu saya rekeman kan diri sendiri leh x..?? hehehe

rudybahar said...

This is our latest promotion, please call me for more info & detail ;

email :: rudycinematography@yahoo.com

hp :: +6013.239.0834 – rudy

blog :: http://rbcinematography.wordpress.com

Google