THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 September 2009

Percaya Tak Murah Giler

Sapa kata orang gemuk macam aku ni susah nak jumpa baju yang murah tapi kebabom..aku sudah membuktikannya..terutama pada golongan yang sederhana macam aku ni..asalkan tak memilih branded or tak la cikai sangat…ahh cun nya nak memilih…mau fashionista bebehhhh…aku sempat la pi merewang Jusco before nak buka pose kat Mid Valley hari tu…tujuan asal tak plan nak beli apa..aku saja je jalan tengok apa yang patut…pastu tersinggah kat lubuk hantu plus size kat SCARLET PLUS…ini memang lubuk baek punya beb…peh beb mak giler babeng gak kat sitiu memilih..tertera sale 70 % & 50 %..tengok punya tengok..cari punya cari..terjebak daaaaa….ada plak yang dah menusuk paru-paru nasib baik tak H1N1….sudah tidak boleh tahan dengan potongan harga…mak sudah tak keruan maaaa..jadi mak harus beli..di ulang sekali lagi harus!!..tak beli memang menyesal seumur hidup…malam tido termimpi..haruslah pastu jadi dejavu la plak…….sori yer cik yani dan cik diana yang jeles aku beli baju murah giler….beb semua total 3 item itu adalah berjumlah RM35 HENGGET….aku bayor kaunter macam tak percaya harga ni…rabun ke bijik mata aku ni…sila la percaya…sumpah mak tak tipu di bulan pose…ini baru la namanya BERBALOI-BALOI…jimat duit aku..dapat banyak lak tu..mak sudah jumpa lubuk memang lupa diri la kannnn…kamu yang follow itu tengok sajalah yer…oh ya please dong kamu snap gambo apa yang patut..harus la kasi tunjuk kat blog kan…huhu


* mak kan SPECIAL EDITION maka ini lah lubuk aku beli baju SCARLET PLUS…aku suka murah-murah janji dapat banyak & semesti cantekkkk…kena pandai cari la..kena kasi korek dalam-dalam..pilih jangan tak pilih ….mereka semua telah di dera untuk sama mengali mana baju yang aku berkenan..pilih yang vass sebab cikai memang berlambak la…yang penting pandai pilih dan sesuai…sure marbelesssssss gedevasss

* sedang dalam edisi pencarian…korek mengorek, gali mengali..muka ko tu tak tahan kalau bab soping..sakan ya amat..ya ampun pompuan sengal ni memang la shopaholic tul duk perabih duit je…eh tapi tak pe murah uolls…murah kannn..wah kemain ko iqa gelak besor…
* kemain anak dara ni enterprame..aku suh gali bukan suh posing gedik oiii…aku tau diorg sengall ngadap tunggu aku mengali…nak buat camner sudah jumpa lubuk laaa.sudah lupa mau naik laa..
* baju pertama telah di temui..wah ada bagus leh wat readymade baju raya ni lol…ini kebaya pendek dari jenis kain linen….dalam kepala otak aku dah putar sesuwai match ngan kain kotak-kota or jalur-jalur thai silk…ahh tak leh jadi…amik amik….murah saja…jauh murah dari harga sebenar RM55.90..
* pencarian diteruskan…kuning on da house !! kawan aku Cik Anis Nengse tu minat giler kuning..ah tak kose la dia tu…semua kuning la…dari handbag,kasut,baju,..kuning maa… ada dua orang lagi giler kuning gak …Cik Dyla pakai kuning masa gi Konsert Anuar Zain..pastu Cik Ann pun sama melaram kuning kat AIM16….sakit mata tapi tak leh jadi le..makcik ni semua dah giler kuning aku nak gak giler macam diorg…kuning pun kuning janji meriah uolss…weh baju ni cantik ok pakai casual but a lil bit sexyyyy tang dada…leh cover..sesuwai pakai hari jumaat smart casual..

* at last korek dalam-dalam jumpa office wear skirt color coklat..pucuk di cita la…memang cutting cantek…sesuai la nak tie in..weh hapa ingat aku buncit tak leh tie in ke?? mak kan selamba…smart uolls….abaikan je tummy tu…janji bergaya…harusla mix n match ngan kemeja…tunggu after raya aku pakai…bulan pose ni hormat skit…aku tak pakai le….mak sangat sopang….pakai baju kurung je…sungguh tertib….

Selamat sudah pencarian yang sangat berbaloi itu…3 pasang ni semua ada kategori ..so tak la rasa membazir or ralat…satu baju sesuai untuk raya yang nak dekat ni..satu lagi sesuai berkasual…satu lagi skirt yang memang untuk ke pejabat…percayalahhhh semua nya murah sajaaaaa…berbaloi-baloi













16 comments:

Unknown said...

beb ko mmg handal bab2 carik baju...aku tngk baju yg hang pakai sumer lawa2...hehe

Tp kalu aku p beli mesti end up entah apa2...huhu

:: || Mrs. Izwan || :: said...

giler ahhhh!!! dasat² !!! giler murahhhhH!!!!!!!!!!! ahhhhhhhh berpinau mata haku. tabik spring lah kat lu bep.

Amy said...

Nok ko jgn rembat sume tuh tggalkan sket tuk aku ahaks! Baju yang paling ats tuh cantik laa. Pink lg tuh. Tuh leh pakai ngn jeans gak kan. Cam kebaya sket erk?? Adoi patut la tgn aku 2-3ari nih duk gatai. Aku rse mmg melabur kt KL nnt huk3:(

Nadine said...

wah mimy,

mmg berbaloi!! :)

Mimy Hamid said...

POSH76 : meh jom cari sama aku..kalau tak gali bukan aku le tu

:: || Mrs. Izwan || :: jangan gosok mata berpinar tu emangnya benarrrrrr

Amy : hahaha ko pun nak rembat murah jugak ke?? jom nok mengorek mengali..haha

Nadine : berbaloi sangat..rasa duit tu mengalirrrrr laju

Anis Azalea said...

wah2...aku pun ske g JJ setiawangsa..waduh 50-70% mmg takleh tahan kan..
bagus ade kemajuan..mari masuk pasukan KUNING!!!

Real Woman said...

wahhh kelassss mimy shopping siap suruh member snap gambar ala2 kena kejar paparazi gitu!!! ahaks! cun2 baju you beb..i selalu gak layan plusize kat isetan yg total woman tu. orait gaks design and harga dia. Ms read pun orait gak tapi harga ala2 mencekik tapi bila sale orait je beb!

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

arghhhh...nak shopping raya jugakkkkkkkkk!!!
bile?? bile??? bile???

Anonymous said...

nape tak upload vedeo yg sedang mengorek kain baju tu mcm mangsa banjir dpt baju sumbangan...hahaha.

Mimy Hamid said...

Eri-chan : pasal ko la wahai cik kuning

Real Woman : kengkonon artis soping raya la..ahh tak kose ahaha..i luv total women tooo..

:: vErde+hAzizi :: bile nya..?? esok boleh...eheh

Anonymous(cik yani): video besar le nak tunggu..ko kata baju mangsa banjir..sadis sungguh..

eKiN said...

len kali,kasi hangkut lg lbih....sbb murah sgt kan...hangkuttt smpai abes duit..huhuu ;)

diana aziz said...

Letih je manjang tggu mimie habis gali. Nana ler yg jadik magsa kne pegang baju yang mimie dh pilih. Letih tangan nana. Sebelah pegang baju mimie, sebelah lg sibuk menggali.

Last2, nana posing gedik je depan cammy tu. Biar mimie gali sorang2...

InaAchik said...

aku pon suka jusco gak...
moh kite jd duta x berbayar jusco... heeee...

kella said...

amboi amboi... bersoping sakan!
ko ni selalu jumpa jer baju yg vast2 ni kan?!

Mimy Hamid said...

eKiN : kalau ada 10 jumpa memang pun..lalala

TinTaDariHaTi : sian ko nana..jd mangsa giler aku

Iena : aku nak duta berbayar mcm siti nurhaliza

kella : vast la sgt..tak juga kdg cikai..

Ika Razak said...

tadi jumpe tak pakai baju kurong pun hahahahha.. nak tiru i la tu.. pakai baju kurong sepanjang pose. :P

Google