THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

20 April 2009

Kenapa Perlu Ber-Blog

Soalan tipikal yg akan di tanya..apa perlunya kita menjadi bloggers?? sebab utama kenapa aku menulis blog sbb sometimes aku perlukan something to share by writing..tp ia bukan diari..diari adalah rahsia yg x dpt dikongsi....blog adalah tempat aku meluahkan sesuatu dan mendapatkan pendapat orang lain..kadangkala sesuatu perkara perlu dikongsi....inilah satu ekspressi...aku sgt menyukai blog...bkn x leh nk share ngan kawan2..tp caranya agak berbeza..di blog aku menceritakan aktiviti secara virtual...dan aku bebas utk bercerita apa saja berkisar tentang kehidupan seharian....ADA AKU KISAH...thats y kita dpt lihat the heading word kt blog masing2 menulis paparan diri sendiri its like HIDUP AKU SUKA HATI AKU(sori i pinjam ayat)...agak sinikal skit mcm 'kurang ajar'..'kerek'..'macam bagus'...but beb..its fact...apa kita buat x semua org suka...kritik of course...silap sikit...kritik berjela2..dh sememangnya habits manusia termasuk la aku juga...terpulang cara camner org yang membaca...ada byk cara gaya pembacaan..marah, benci, tension, suka, gelak...ikut persepsi masing2..tapi persepsi inilah kadang2 antara nya boleh membuatkan the reader tersalah anggap...thats why i said..VIRTUAL & REALITY IS DIFFERENT....blog ni menggambarkan personaliti, attitude seseorg....what u wanna says just says....klu rasa dont care what people says so please hide of the thinking & perception from others !! but jgn aibkan ke soal maruah...konsep itu sudah bertentangan....cukup sekadar dengan penjelasan yg sejujur-jujurnya akan menampakkan keTELUSan dalam luahan..setiap orang ada pandangan dan berhak menilai tapi sebelum kita menilai orang lain..lihat lah diri sendiri.. jangan asyik rasa diri sendiri je betul.. HIPOKRIT ????? Aku rasa semua orang pun begitu....ya mmg betul..di akui...ada soalan yg perlu ditanya pernahkah anda mempunyai perasaan ingin memarahi, membenci dan tidak dapat meluahkan nya lalu memaki hamun, sumpah seranah di dalam hati?? Ada bukan.!!!..jadi kamu HIPOKRIT juga...inilah yg dimaksudkan dengan manusia tak sempurna...seriously for me..my blog is more expression of my life...sometimes i need to talk something in my heart my mind..memang kadangkala x kena gaya blh buat org terasa hati..i'm APOLOGIZE..but this is a right place for me to get peace of my mind..best sgt..kalau simpan2 hati sakit...but sometimes aku terasa seperti perlukah aku menapis ayat di blog sendiri untuk menjaga hati orang..??eventhough hati aku mmg sakit giler, tension stress memikir...but why & why??? klu ada yg terasa hati ingin bertindak sedemikian serupa dgn aku...luah je la komen kt bawah...no problem....aku berhak ditegur....cuma pada org yg di hint2 kan itu...anda kena tau mengapa dan kenapa...hanya anda yg dimaksudkan ada jawapannya..orang x kan bercerita x tentu pasal klu x de sebab musababnya....PIKIR-PIKIRKAN..maaf kalau kata2 ada menyinggung sesiapa..tp rasanya its enough..otherwise x terluah rasa untuk menyimpan, menanggung dan akhirnya menjadi batu dlm kepala lalu aku bakal menjadi Incredible HULK ladies version...ouchhhhhhhh.....

6 comments:

nliana said...

Wahhhhh! mimi ni.. rajin betul update blog. I nka post picture pun tak sempat2. good2x! ;)

dillazag said...

Babe,
Apa orang nak kata, kita takleh control. Buat apa-apa pun, kalau orang nak kata, dia kata gak..
hihihihihi
Do what you like,dear.. Asal jangan kacau orang, dah.. ;)

tHEoNeANDoNLy said...

wooo...!! jgm mimi jgn!! jgn jadi Incredible HULK Ladies... tp.. ada aku kisah??...hehe...

Liyana said...

kak mimie...nak tutup mulut sume orang mmg x dapatlah kan?4 me..my blog is my entry..u x suka..u leh blah!!! (kalo ada org kutuk me kan kak..."lagi ko kutuk aku,lagi aku wat benda yang ko nyampah dgn aku"...so,kesimpulannya...*ADA AKU KESAH?* hahaha..pinjam ayat jap ek?lagipon,bukan kita leh puaskan ati sume org kan?bukan sume org suka entry kita,luahan kita...yang penting..idup mesti slumber...tol tak?so sis...cheers!!!

diana aziz said...

menapis ayat di blog sendiri untuk menjaga hati orang..?? Motipp??

Blog kite, suke ati kitelah nk tulis ape pun. Org yg xsuke bace, blh blah..! Sape mkn cili, dier yg terasa pedasnye... Kan, mimi?

Mimy Hamid said...

norhaliana : u auditor dear..sure bzz..

dillazag : jgn kacau org key

amud: ko mmg kan !! AAK

Liyana : klu leh plaster mulut best gak

tinta : perlu ke menapis..ingat ni under filem negara ke?? eheh

Google